30.5.05

Μια καινούρια εβδομάδα αρχίζει

Το εργαστήριό μου αποτελεί μία μάλλον μαζοχιστική εξαίρεση στη σχολή:

Είναι το μόνο εργαστήριο στο οποίο κάθε φοιτητής που διδάσκεται ένα από τα 3 εργαστηριακά μαθήματα για τα οποία είμαστε υπεύθυνοι, μπορεί να βασίζεται σε ολοήμερη υποστήριξη από τους υποψήφιους διδάκτορες. Αλλά και το μόνο στο οποίο η πόρτα των καθηγητών είναι πάντα ανοιχτή (όταν τουλάχιστον είναι εκεί) για τους φοιτητές, όχι σαν κάτι καθηγητές στη Νομική που σου συμπεριφέρονται λες και είναι τουλάχιστον Πρόεδροι της Δημοκρατίας.

Δηλαδή: έχουν εργαστήριο ας πούμε κάθε Πέμπτη 15:00-17:00. Το δίωρο αυτό ξοδεύεται για παρουσίαση της εργαστηριακής άσκησης (ουσιαστικά του προγράμματος που πρέπει να κατασκευάσουν), λίγη πιο "πρακτική" θεωρία, απορίες, παρουσίαση από μέρους των φοιτητών της άσκησης της προηγούμενης εβδομάδας κλπ.

Ωστόσο όλη την εβδομάδα, από τις 9.30 που ανοίγει το εργαστήριο μέχρι τις 21.00 (ή και αργότερα) που κλείνει μπορούν να έρχονται για να γράψουν τον κώδικα, να τον δοκιμάσουν και κυρίως να έχουν έναν τουλάχιστον βοηθό από πάνω τους σε όλη τη διαδικασία.

Το προηγούμενο εξάμηνο ξόδευα από 2 έως 6 ώρες ημερησίως να κάνω debugging[*], να ξαναεξηγώ πράγματα, να παίρνω αναφορές και να εξετάζω, να εξηγώ βασικές έννοιες του system level programming, να δίνω tips που κανονικά πρέπει να πληρώσεις 50 ευρώ για να τα διαβάσεις σε ένα καλό βιβλίο και άμα, να φτιάχνω θέματα για τεστ και να τα διορθώνω. Επίσης προσπάθησα πάρα πολύ και μάλλον τα κατάφερα να θυμάμαι τις φάτσες και των 40 φοιτητών που είχα υπό την ευθύνη μου (εγώ και ο συνεργάτης μου), μαζί με τις αδυναμίες τους, πόσο σοβαρά το έχει πάρει ο καθένας κλπ. Εντόπισα και 2-3 πραγματικά ταλαντούχους που μάλλον θα κάνουν διπλωματική στο εργαστήριο. Επίσης επιτήρησα στις εξετάσεις, όπου πραγματικά βάρεσα ενέσεις (επιτηρήστε μόνοι σας μια αίθουσα διδασκαλίας στη μέση του πουθενά από τις 18:30 μέχρι τις 22:00, με τις απορίες τους, με τις καφρίλες τους τα σέα τους και τα μέα τους και τα ξαναλέμε).

Άλλοι υποψήφιοι διδάκτορες βοηθούν στα θέματα των εξετάσεων (εγώ μόνο στα τεστ). Οι παλιοί και έμπειροι βοηθούν και στη διόρθωση, ενώ όσοι από εσάς είναι φοιτητές θα έχουν προσέξει ότι συχνά διδάσκουν και στα αμφιθέατρα.

Η κατά κεφαλήν αμοιβή των υποψήφιων διδακτόρων για αυτό το επικουρικό διδακτικό έργο στη σχολή μου, κυμαίνεται από 60 έως (για τους πολύ τυχερούς και πολύ ξεπατωμένους φυσικά) 500 ευρώ.

  1. Ετησίως.
  2. Καταβλητέα τον επόμενο χρόνο.
  3. Και άμα.
  4. Με παρακράτηση 20% βεβαίως-βεβαίως.
Έχω διδάξει Java της πλάκας σε υπαλλήλους εταιρίας. Πληρωνόμουν τότε (το 2001) 16.000 την ώρα. Τώρα παρέχω απίστευτα υψηλού επιπέδου δουλειά για λιγότερο από μια τσίχλα την ώρα.

Και ναι ρε μουνιά, το κάνω για το φιλότιμο. Αν πληρώνεσαι μια τσίχλα την ώρα και εξακολουθείς να το κάνεις, τότε το κάνεις για το φιλότιμο. Και κοροϊδεύεις και τον εαυτό σου γιατί κανονικά δε λέγεται φιλότιμο αυτό που σε παρακινεί, λέγεται μαλακία.

Όταν μπήκα στη σχολή μου, ήταν από τις καλύτερες της Ευρώπης. 8 χρόνια μετά, δεν είναι καν στις 100 καλύτερες. Ποιος τη χάλασε; Εγώ;

Μήπως τη χάλασαν κάποιοι που διπλασίασαν τον αριθμό των εισακτέων με 5-10% αύξηση στις υποδομές, το διδακτικό προσωπικό και τη χρηματοδότηση; Και σε αυτό τουλάχιστον δε μπορεί κανένας να κατηγορήσει τους καθηγητές: το Υπουργείο εδώ και 10 χρόνια αυξάνει σταθερά τον αριθμό των εισακτέων παρά τις περί του αντιθέτου εισηγήσεις όλων σχεδόν των Πανεπιστημίων. Πρόκειται για το μόνο δείκτη που αυξάνεται σε όλη την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

[είναι ενδιαφέρον που σε ολόκληρο εργαστήριο που κάνει -υποτίθεται- bleeding edge έρευνα δεν υπάρχει ούτε ένας προσωπικός υπολογιστής νεότερος των 5 ετών, εκτός από αυτούς που έχουμε αγοράσει με ατομικά μας έξοδα. Τα λεφτά μόλις που φτάνουν για να συντηρούνται οι servers και να αναβαθμίζονται λιγάκι τα clusters]

Δε συζητάω καν για την τραγωδία των δημοσιεύσεων... Έχουμε βαρεθεί να μας περνάνε papers σε υπερατλαντικά συνέδρια και να βρίσκουμε δικαιολογίες της τελευταίας στιγμής για να δημοσιευθούν χωρίς να τα παρουσιάσουμε, γιατί κανείς δεν καλύπτει τα 1500-2000 ευρώ που στοιχίζει η όλη ιστορία (δικαιούμαστε το μέγιστο 1000 ευρώ έκαστος από ένα κονδύλι που εξαντλείται μέσα σε 2-3 μήνες).

Προφανώς πρόκειται για μέτρο Quality Assurance: αναγκαστικά πλέον στοχεύουμε κυρίως περιοδικά, όπου το επίπεδο (και οι απλήρωτες ανθρωποώρες έρευνας που απαιτούνται) είναι 10 φορές πιο υψηλό αλλά τουλάχιστον δεν πληρώνεις τίποτα.

Αναρωτιέμαι τι ακριβώς θέλουν να αξιολογήσουν όλοι αυτοί οι μαλάκες με τα κουστούμια. Ίσως το πόσο σκατά τα κάνανε. Τη δική μου δουλειά πάντως την αξιολογούν μία τσίχλα την ώρα.

Δεν περιμένω συνεπώς το σκορ μου να είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Βέβαια το έχουμε ξαναδεί το έργο: παίρνουμε έναν οποιονδήποτε φορέα, του γαμάμε ό,τι έχει και δεν έχει -ικανοποιώντας και τα πελατειακά μας- και όταν τον απαξιώσουμε αρκετά, ο δρόμος είναι πλέον ανοικτός για να ξεπλύθεί η Κόπρος του Αυγεία από Μάγκες Υπουργούς, Ιδιωτική Πρωτοβουλία και λοιπές Δυνάμεις του Καλού.

[*] αφού δεν τρελάθηκα τότε, δε θα τρελαθώ ποτέ. Από την άλλη παίζει και να τρελάθηκα.

26 σχόλια:

S G είπε...

εξηγησε μου κατι, αφου ειναι τοσο σπουδαια η ερευνα σας γιατι δεν εχετε εξωτερικα κονδυλια?

Σημερα ειναι αδιαφορο σε ποια χωρα εισαι, τα περισσοτερα δημοσια κονδυλια ειναι διεθνη (ΕΕ ή αλλοι οργανισμοι) και τα ιδιωτικα ουτως η αλλως δεν κοιτανε συνορα.

Για την φρικτη θεση των Ελληνων διδακτορικων δεν εχω πολλα να πω. Στην Γερμανια τα παιδια παιρνουν γυρω στα 1100 ευρω τον μηνα (ειτε υποτροφια χωρις υποχρεωσεις αν εισαι καλος, ειτε με ανταλλαγμα 20 ωρες ερευνητικη δουλεια την βδομαδα), στην Βαρκελωνη παιρνουν γυρω στα 10.000 ευρω τον χρονο διδασκοντας 2 ωρες την βδομαδα. Ή αν εισαι βοηθος ερευνητης παιρνεις 20 ευρω την ωρα. Στις ΗΠΑ ακομα καλυτερα βεβαια.
Τα συνεδρια μας (τουλαχιστον στην Γερμανια), επισης πληρωνονται παντα, αν το θεωρει καλο συνεδριο ο επιβλεπων καθηγητης σου. Ξερεις τι ταξιδια πεφτουν εδω περα :-)

"Και ναι ρε μουνιά, το κάνω για το φιλότιμο."

Μπραβο σου. Αλλα δεν μπορουμε να στηριζουμε την εθνικη ερευνα στο φιλοτιμο σου την ωρα που ξοδευουμε δις ευρω σε αχρηστα τσιμεντα (Γεφυρα Ριου-Αντιρριου πχ) ή σε αγροτες.

Συγγνωμη, εσυ δηλαδη νοιωθεις να απειλεισαι απο τα ιδιωτικα πανεπιστημια? Θα σε χαλαει πολυ να σε σεβονται και να σε πληρωνουν για αλλαγη?

Προφανως δεν ειναι πανακεια τα ιδιωτικα, και τα δημοσια θελουν καλη αυξηση χρηματοδοτησης*, αλλα γιατι σε ενοχλουν?


*η οποια μπορει να ερθει μονο αν σοβαρευτουν οι καθηγητες ΑΕΙ. Σιγα μην αυξησουμε τα λεφτα στους σημερινους μιζερους, κομματικοποιημενους υπαλληλισκους...

kkk είπε...

Είναι αυτό που περιγράφεις αναγκαστικά κακό;

Αν η υπόθεση πάρει τον δρόμο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, φτιάχνεις ένα μια χαρά consultancy, και πουλάς το φιλότιμό σου στην σχολή αντι €300-400 την ημέρα.

Δεν σκοτώνεσαι στη δουλειά, και στο τέλος σου λένε και ένα ευχαριστώ (,sir!).

Σε πληρώνει ο φορολογούμενος, ο οποίος είναι και πάντα ήταν μαλάκας, και εσύ είσαι κύριος.

ΠΩΣ ΑΛΛΟΙΩΣ, δηλαδή, θα ήθελες ΕΣΥ να έχουν τα πράγματα, αν επιτρέπεται;

lazopolis είπε...

α) Τα "εξωτερικά κονδύλια" τα παίρνουν αυτοί που μπορούν να τα διεκδικήσουν, δηλαδή αυτοί που εμφανίζονται στα συνέδρια, γίνονται γνωστοί στο χώρο, δημιουργούν δημόσιες σχέσεις (με την καλή έννοια) κλπ. Δηλαδή αυτοί που τους στέλνουν και σε κανένα συνέδριο, δηλαδή όχι οι έλληνες ερευνητές...

β)Βάτραχε σε καταλαβαίνω πλήρως, για αυτό και εξαφανίστηκα από το εκεί σύστημα όσο πιο γρήγορα γινόταν (όχι όσο γρήγορα θα έπρεπε, δυστυχώς).

γ)Η αξιολόγηση θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος να ξεφορτωθούν τα πανεπιστήμια τους ξύστες (και υπάρχουν πολλοί τέτοιοι). Αλλά δεν θα συμβεί αυτό. Θα συμβεί ο πόλεμος της κλίκας ανά σχολή και τμήμα, παλιά απωθημένα θα ξεσπαθώσουν, και ένας θεός ξέρει ποιά βύσματα θα επιβιώσουν και ποιά όχι. Πάντως η αξιολόγηση θα έχει μικρή σχέση με το ερευνητικό έργο, φοβάμαι, και μεγαλύτερη με μπλέ και πράσινα χρώματα.

δ) αναρωτιέμαι, αν όλοι οι ερευνητές βαθμολογηθούν με άθλιο και ζοφερό σκορ, θα συμπεράνει η υπουργός παιδείας οτι κάτι λάθος κάνει ή οτι αυτοί οι αλήτες οι προφέσορες πίνουν το αίμα του έλληνα φορολογούμενου;

ε) οι καθηγητές στα ΑΕΙ θα σοβαρευτούν μόνο αν βγεί από μέσα τους ο δαίμονας, δηλαδή αν πιάσει ο εξορκισμός (τα κάνουν ακόμα αυτά στην Πλάκα;). Αλλά και οι λίγοι σοβαροί πώς να μείνουν σοβαροί όταν το υπουργείο κρίνει πόσους φοιτητές μπορούν να απασχολήσουν χωρίς να τους ρωτάει ή να τους χρηματοδοτεί;

στ) το consultancy είναι μια κάποια λύσις.

ζ) μια άλλη λύση είναι η εφαρμογή του θαυμαστού μέτρου της εθελούσιας εξόδου και πρόωρης συνταξιοδοτήσεως. Δυο χρόνια αργότερα το μέτρο αυτό μπορεί θαυμάσια να ξανα-εφαρμοστεί. Και ξανά δυο χρόνια πιο μετά. Μ'αυτή την τακτική μπορούμε να διορίσουμε και να συνταξιοδοτήσουμε όλους τους έλληνες ερευνητές του εξωτερικού (επαναπατρισμός) και να μειώσουμε τα επίπεδα της ανεργίας στους πτυχιούχους, ταυτόχρονα αυξάνοντας τους εισακταίους και απελευθερώνοντας τους γονείς από τον βραχνά των φροντιστηρίων...

Ανώνυμος είπε...

Ax....Ki egw teleiwsa tous Hlektrologous sto EMP prin apo duo xronia (an kai de 8umamai na eixa niwsei toso eutuxismenos apo thn antapokrish twn paidiwn tou CSLAB) kai thn ekana gia Agglia gia didaktoriko...H allh mou epilogh htan na katsw sto microlab(katalabaineis ti ennow!!!) h na prospa8hsw na er8w sto CSLAB. Ta epixeirhmata twn allwn akougontai wraia alla mallon einai apo an8rwpous pou den exoun zhsei ta ellhnika panepisthmia. Egw (meta apo 2 xronia edw) pisteuw oti h diafora einai sta fragka...Giati apo apopsh epipedou h douleia pou ginetai sthn Ellada den usterei pou8ena..Oso to giati den uparxei xrhmatodothsh???As 3ekinhsoume katarxas apo ta lefta pou dinei to idio kratos kai as ta sugkrinoume me alles xwres...H apo th diaf8ora, h opoia uparxei se oles tis ba8mides tou ellhnikou kratous, ara kai sta panepisthmia. Oso gia thn a3iologhsh....As idea kalh...Alla sthn efarmogh mas thn xalane. Dhladh pws ekklhsiastikoi foreis 8a a3iologhsoun ta panepisthmia...Kai oson afora ta idiwtika panepisthmia,opoios exei empeiria 3enwn panepisthmiws pou h paragwgh apofoitwn einai business, mporei na katalabei poso makria nuxtwmenoi einai osoi pisteuoun oti o antagwnismos 8a exei ws apotelesma kalutera panepisthmia pou 8a bgazoun kaluterous apofoitous....

Kwstas

Ανώνυμος είπε...

Kai gia na mhn aporei kaneis ti ennow as ena xarakthristiko paradeigma. Oi kinezoi foithtes ginontai dektoi sta agglika panepisthmia xwris na 3eroun kala kala th glwssa afou plhrwnoun upshla didaktra, enw gia tous upoloipous ta krithria eisagwghs einai polu pio austhra....

Kwstas

kkk είπε...

lazopolis

> α) Τα "εξωτερικά κονδύλια" τα παίρνουν
> αυτοί που μπορούν να τα διεκδικήσουν,
> δηλαδή αυτοί που εμφανίζονται στα συνέδρια,
> γίνονται γνωστοί στο χώρο, δημιουργούν
> δημόσιες σχέσεις (με την καλή έννοια) κλπ.

Έχεις απόλυτο δίκιο για αυτό, αλλά, δυστυχώς, νομίζω οτι υπάρχει και η "κακή έννοια" (των δημ. σχεσεων, κλπ)

Ακούω απ'τη σύζηγό μου, που φέτος βγάζει τη διδακτωρική της (Αγγλία), τί κομπίνα, ρεμούλα και μικροπολιτική γίνεται μέσα στα πανεπιστήμια για να εξασφαλήσουν αυτά τα περιβόητα κονδύλια τους, και ώρες-ώρες ομολογώ οτι είναι να φρίξεις! Σκέτη σαπουνόπερα!

Για αυτό καταλαβαίνω και την αγανάκτηση του j95. Ναι, θα ήταν μια προσωρινή λύση να σουλουπονώταν το Ελληνικό σύστημα και να έστελνε κόσμο στα συνέδρια, κλπ, αλλά φαντάζεσαι τί θα γινόταν αν το παίρναν χαμπάρι οτι έτσι μπορούν να βγάζουν λεφτα;...
Ιδίως στην Ελλάδα!!!

kkk είπε...

> mporei na katalabei poso makria nuxtwmenoi
> einai osoi pisteuoun oti o antagwnismos
> 8a exei ws apotelesma kalutera panepisthmia
> pou 8a bgazoun kaluterous apofoitous....

Σωστός ο Κώστας!
Αφου ο μόνος ανταγωνισμός που θα γίνεται είναι ποιός θα βγάλει τους πιο ..... πολλούς απόφοιτους!

Και ο Νηγηριανός / Πακιστανός / Ρώσσος μπαμπάς, ποια (Ελληνική) σχολή θα προτιμίσει να πληρώσει για να στείλει το καμάρι του; Αυτήν που είναι ΔΥΣΚΟΛΗ, ή αυτήν που θα του βγάλει GUARANTEED κανα MBA της πλάκας;

jim_hellas είπε...

ρε παιδιά, κοροϊδευόμαστε; Υπάρχουν πανεπιστήμια της προκοπής στην Ελλάδα; Κάποτε σκεφτομουν να κάνω μεταπτυχιακό στον τομέα μου (Ψυχολογία και μάλιστα Κλινική Ψυχολογία) στην Ελλαδα. Περιτό να σας πω πως άλλαξα γνώμη. Τι το καλό έχουν τα ελληνικά (ή και το κυπριακό, μιας και σπουδάζω Κύπρο) πανεπιστήμια; Τα γαμάτα κτήρια; Τους καλούς καθηγητές; Οι πραγματικά καλοί είναι μετρημένοι στα δάχτυλα. Ή μήπως έχουν καλή οργάνωση; Πφφφφφφφφφ

S G είπε...

δεν ξερω γενικα για την Κυρπο, αλλα το οικονομικο τμημα της ειναι ανωτερο της Αθηνας...

Αυτο για την ερευνα δεν το δεχομαι. Μια καθηγητρια μου εδω (γαμω τα παιδια, χαοτικη εντελως) που δεν παταει σε συνεδρια και ειναι το αντιθετο του δημοσιοσχεσιτη, περυσι πηρε ενα προσωπικο βραβειο 46.000ευρω ετησιως για 6 χρονια και φετος με αλλους δυο ξεκινησαν ενα προγραμμα 500.000 ευρω (απο διεθνη οργανισμο).

Για τα αγγλικα πανεπιστημια, ισχυει οτι βαζουν τους κινεζους σχετικα χαλαρα. Σας διαφευγει ισως οτι δεν ειναι ιδιωτικα πανεπιστημια και οτι αυτη η στρεβλωση απορρεει απο το γεγονος οτι το Αγγλικο Υπουργειο δεν τους αφηνει να ζητανε υψηλα διδακτρα απο ντοπιους ή κατοικους ΕΕ.

Και παλι, νομιζω το θεμα ειναι η ποιοτητα της παιδειας τους. Και αναμφισβητητα τα τοπ 10 αγγλικα πανεπιστημια ειναι πολυυυυυ μπροστα απο ΟΛΑ τα ελληνικα (για να μην πω ολα τα ευρωπαικα).

Στην τελικη, ξαναλεω, το προβλημα ειναι οτι τα ιδιωτικα πανεπιστημια θα ειναι κακα ή καλα (?), δεν μπορω να καταλαβω...

J95 είπε...

εξηγησε μου κατι, αφου ειναι τοσο σπουδαια η ερευνα σας γιατι δεν εχετε εξωτερικα κονδυλια?

Ποιος σου είπε ότι δεν έχουμε;

Αναφέρθηκα κυρίως στο πόσο αποτιμάται το επικουρικό έργο.

J95 είπε...

an kai de 8umamai na eixa niwsei toso eutuxismenos apo thn antapokrish twn paidiwn tou CSLAB

Επειδή ήσουν στο έτος μου χαζούλι και το cslab δεν είχε τη δικιά μου φουρνιά, αλλά κάτι μαλάκες (μερικοί από τους οποίους είναι τώρα φίλοι μου) :)

J95 είπε...

Όσο για τα εξωτερικά κονδύλια, είναι κυρίως από 6th framework (που σημαίνει ότι 80% πάει στη γραφειοκρατεία).

Θεωρώ αστεία την ιδέα ότι μια ελληνική εταιρεία πληροφορικής θα χρηματοδοτούσε cutting edge έρευνα στα παράλληλα και κατανεμημένα συστήματα.

amarkos είπε...

J95 σε νιώθω σε πολύ μεγάλο βαθμό.

LemmyCaution είπε...

Μπράβο ρε J πρωί πρωί μου έκανες την καρδιά περιβόλι. Οι διδακτορικοί ειναι κανονικά οι δουλοπάροικοι της ακαδημαικής-επιστημονικής κοινότητας. Η εμπειρία μου στο Βιολογικό και την Ιατρική Σχολή Κρήτης (η οποία παραμένει σε σχετικά καλύτερη κατάσταση από τα περισσότερα εν Ελλάδι στο συγκεκριμένο χώρο-δεν ξέρω για πόσο ακόμα) είναι αποκαρδιωτική. Δωδεκάωρη δουλειά τις καθημερινές και 2 με 3 ΣΚ το μήνα μέσα. Δουλειά που περιλαμβάνει τα πάντα, από την επίσημη ερευνητική-πειραματική δουλειά και διάβασμα, συν επιτηρήσεις, συν μαθήματα σε προ και junior μετα-πτυχιακούς, συν αιτήσεις για χρηματοδοτήσεις, συν όλα τα διαδικαστικά και γραφειοκρατικά τρεξίματα (ανάλογα με τη διάθεση και ικανότητα της γραμματέως). Και όλα αυτά για 550 ώς 730 ευρώ το μήνα χωρίς ασφάλιση... Όσο για παρουσία σε συνέδρια (που εκτός από το δημοσιοσχεσίτικο ρόλο τους είναι βασικότατο εργαλείο επιμόρφωσης και αλληλεπίδρασης με την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα), πρέπει να είναι κανείς πολύ τυχερός για να καταφέρει να βρεθεί έστω και σε ένα κατά τη διάρκεια της 5ετούς-6ετούς εργασίας του.
Από την άλλη οι καθηγητές ανεξάρτητα από την ποιότητα του ερευνητικού τους (έστω αξιολογήσιμου από τις δημοσιεύσεις) και διδακτικού τους (πως αξιολογείται και από ποιούς) έργου, μοιάζουν να αναλώνονται σε προσωπικές συγκρούσεις και έριδες (για τα φράγκα, για τη επιστημονική τους δόξα και υστεροφημία, για τις θέσεις). Δε θέλω καν να σκεφτώ το ρόλο που θα παίξει η αξιολόγηση στο μικρόκοσμο των (πνιγμένων στη μικρότητα) «ακαδημαϊκών» (καλά τα λέει ο lazo μου φαίνεται). Σίγουρα ένα μεγάλο μέρος των προβλημάτων ξεκινάει από το ενδιαφέρον που επιδεικνύει το κράτος για την παιδεία και την έρευνα, όπως αυτή γίνεται φανερή από τα κονδύλια που προβλέπονται. Ειδικά για την έρευνα είμαστε από τους τελευταίους στην Ευρώπη (0.7% του ΑΕΠ αν δεν κάνω λάθος). Το μεγαλύτερο μέρος αυτού καταλήγει στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και το Δημόκριτο, με αποτέλεσμα πολλά σκυλιά να ανταγωνίζονται για πολύ-πολύ μικρή πίτα... Ίσως να δοκιμάζαμε μια σοβαρότερη στήριξη (οικονομική αλλά όχι μόνο) των πανεπιστημίων αντί για την απευθείας αξιολόγηση του σημερινού κολοχανίου; (λέμε τώρα)
Η βασική ερευνα από την άλλη, που δε συνδέεται άμεσα με την παραγωγή είναι μια άλλη πικρή ιστορία. Some other time...
Μου χάλασες όλο το κέφι για δουλειά :-PPP.

S G είπε...

"Θεωρώ αστεία την ιδέα ότι μια ελληνική εταιρεία πληροφορικής θα χρηματοδοτούσε cutting edge έρευνα στα παράλληλα και κατανεμημένα συστήματα."

?? hello? ελληνικη? τι μας νοιαζει η ελληνικη εταιρεια?
Ρε δουλευετε στον πιο παγκοσμιοποιημενο κλαδο (ιδιες γλωσσες παντου χρησιμοποιουνται) με τα περισσοτερα φραγκα και μου λες που θα βρειτε προτζεκτς?

τεσπα δεν θελω να σας προσβαλλω, απλα νομιζω οτι δεν αρπαζετε τις ευκαιριες. Λεφτα κυκλοφορουν (εδω ακουω για θεσεις ποστ-ντοκ με 2200 ευρω τον μηνα!) πρεπει να τα κυνηγησετε και να μην τα περιμενετε ολα απο το κρατος...

J95 είπε...

Μην ανησυχείς, το μόνο που περιμένουμε από το συγκεκριμένο κράτος είναι να συνεχίσει την παράδοση να τα κάνει χειρότερα.

DiS είπε...

Δημήτρη, στείλε μου επειγόντως ένα e-mail (εγάμευσα το e-mail client που είχα και έχασα τις διευθύνσεις όλες).

J95 είπε...

ΠΩΣ ΑΛΛΟΙΩΣ, δηλαδή, θα ήθελες ΕΣΥ να έχουν τα πράγματα, αν επιτρέπεται;

Θα ήθελα να είχα πάει στην Αγγλία ή στην Ολλανδία και να μην ξαναγύριζα ποτέ.

Έστω φέτος.

Τώρα, πήδα τα, έχω ακριβώς μισό διδακτορικό και δε μπορώ να το πετάξω...

Lao είπε...

---Αλλα δεν μπορουμε να στηριζουμε την εθνικη ερευνα στο φιλοτιμο σου την ωρα που ξοδευουμε δις ευρω σε αχρηστα τσιμεντα (Γεφυρα Ριου-Αντιρριου---
Wow!! Αυτό θα πει ισοπέδωση! Μάλλον δεν έχεις κάνει συχνά την διαδρομή Ρίο-Αντίριο με το σαπιοκάραβο, οπότε δικαιούσαι να πεις και καμιά λαμακία (με το συμπάθιο).
---Και ο Νηγηριανός / Πακιστανός / Ρώσσος μπαμπάς, ποια (Ελληνική) σχολή θα προτιμίσει να πληρώσει για να στείλει το καμάρι του; Αυτήν που είναι ΔΥΣΚΟΛΗ, ή αυτήν που θα του βγάλει GUARANTEED κανα MBA της πλάκας; ---

Όσο ο τυχοδιωκτισμός κατατρώει την αξιοπρέπεια και επιβάλλεται στην ευφυϊα, τόσο και κάθε χαζομπαμπάς θα διαλέγει τη σχολή της πλάκας (γαμώ την τρέλλα μου).
---Τι το καλό έχουν τα ελληνικά (ή και το κυπριακό, μιας και σπουδάζω Κύπρο) πανεπιστήμια;---
Όπως το δει κανείς. Για κάποιον μοναδικό κριτήριο είναι τα γαμάτα κτίρια με τους συναφείς εξοπλισμούς. Για άλλους (την πλειοψηφία δλδ) βασικότατο κριτήριο είναι η ευκολία των μαθημάτων. Όχι πείτε έναν (1) φοιτητή, που πριν επιλέξει μαθήματα (επιλογής), να μην κάνει ολόκληρη έρευνα γύρω από το ποιόν του κάθε καθηγητή. Και για να τελειώνουμε, καλό τμήμα θεωρείται (για τους απόξω, των αντίστοιχων σχολών του εξωτερικού), αυτό που γαμιέται στις δημοσιεύσεις(ποσοτικά εννοείται- την ποιότητα τη χέζουμε πατόκορφα) και παίρνει μέρος σε πολλά συνέδρια (να ναι καλά οι δημοσιοσχεσίτες καθηγητάδες). Και όσο για τα κονδύλια που λέτε, υπάρχουν και παρά υπάρχουν. Και αυτό το έχει πάρει χαμπάρι, ακόμη και πρωτοετής. Γιατί νομίζετε έγινε τόση φασαρία με την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ? Δείτε τι κονδύλια παίρνουν τα ΑΕΙ και τι τα ΤΕΙ και θα καταλάβετε. Τρελλά λεφτά (και μεγάλη διαφορά προς όφελος των ΑΕΙ. Τώρα γιατί ταϊζουν τους μεταπτυχιακούς ψίχουλα, δεν το γνωρίζω.
Κάτι άλλο ήθελα να πω, αλλά το ξέχασα πάνω στην αναμπουμπούλα.

S G είπε...

"καλό τμήμα θεωρείται (για τους απόξω, των αντίστοιχων σχολών του εξωτερικού), αυτό που γαμιέται στις δημοσιεύσεις(ποσοτικά εννοείται- την ποιότητα τη χέζουμε πατόκορφα)"

αυτο δεν ισχυει κατακαθολου. Οι δημοσιευσεις ζυγιζονται με την ποιοτητα του περιοδικου...


"Μάλλον δεν έχεις κάνει συχνά την διαδρομή Ρίο-Αντίριο με το σαπιοκάραβο, οπότε δικαιούσαι να πεις και καμιά λαμακία (με το συμπάθιο)."

εκτος θεματος, αλλα αυτο που λεω τοχω ψαξει αρκετα. Ο Εκονομιστ ελεγε ειναι a fine example of linking nowhere much to nowhere at all. The sponsors expect 11,000 vehicles a day—only 1,000 more than now go by ferry.
(και οι Ελληνες ειναι κιολας περηφανοι για την σπαταλη προσθετω γω!)

J95 ποτε δεν ειναι αργα. Αν βρεις καθηγητη θεωρητικα μπορεις να μετακομισεις...

kkk είπε...

@Lao

> Όσο ο τυχοδιωκτισμός κατατρώει την αξιοπρέπεια
> και επιβάλλεται στην ευφυϊα....

Χμ, σκέτη ποίηση...
Ακριβώς έτσι, αγαπητέ!

Τουλάχιστον φαίνεται να υπάρχει μια κάποια κοινή αφετηρία. Τώρα πώς αντιμετωπίζεται αυτός (ο τυχοδιωκτισμός, κλπ.), άλλο ζήτημα...

Lao είπε...

---αυτο δεν ισχυει κατακαθολου. Οι δημοσιευσεις ζυγιζονται με την ποιοτητα του περιοδικου...---
ισχύει αλλά μπορεί να υπερέβαλα.

όσο για το Ριο (εκτός αλλά τι να κάνουμε), το γεγονός της μειωμένης κίνησης είναι άσχετο με την αναγκαιότητα του εν λόγω έργου. Με το ίδιο σκεπτικό του Economist, οτιδήποτε δεν αποδίδει τα μέγιστα οικονομικά οφέλη δεν έχει λόγω κατασκευής. Το γεγονός ότι κάθε τρεις και λίγο κοβόταν η Πελοπόνησσος από την Στερεά δεν λέει κάτι? Να μου έλεγες για την στέγη Καλατράβα, που κόστησε σχεδόν όσο η γέφυρα(!) και που το μόνο όφελος είναι αισθητικό να το καταλάβαινα. Άσε που στη γέφυρα δεν ξέφυγε πολύ ο προϋπολογισμός. Σε αντίθεση με κάτι άλλα τσιμέντα (λέγε με Εγνατία)

S G είπε...

ας με συγχωρεσει ο Ι95 αλλα θα επιμεινω. Ενας απτους λογους που δεν εχουμε λεφτα για ερευνα ειναι οτι ξοδευουμε σε ηλιθιοτητες.

ΠΡΟΦΑΝΩΣ λαο ξοδευουμε σε οτι φερνει τις μεγαλυτερες αποδοσεις. Εγω λεω οτι η παιδεια μας θα απεδιδε πολυ παραπανω απο μια Γεφυρα που απλα κοβει 30 λεπτα διαδρομης απο για 11.000 ατομα την ημερα. Μαλιστα η αναβαθμιση του ΠΑΘΕ που κοντα στην Πατρα ή στα Τεμπη θεριζει κοσμο, επισης θα απεδιδε περισσοτερα. Αν για σενα ειναι σημαντικοτερο να θαυμαζουμε την "μακρυτερη γεφυρα της Ευρωπης" ή δεν ξερω τι, απτο να σωζουμε ζωες και να εκπαιδευουμε τα παιδια μας, δεν συμφωνω...

Εχουμε λιγοστα λεφτα γιαυτο χρειαζονται προτεραιοτητες, οχι λευκοι ελεφαντες...

Avanti είπε...

Τραγική κατάσταση βατραχάκι... Ακούει ο άλλος διδακτορικό και φαντάζεται τουλάχιστον αξιοπρεπή αντιμετώπιση...Μάλλον μας μπέρδεψε η ευκολία με την οποία έκανε(;) το διδακτορικό της στο TUFTS η κυρία Παζαϊτη.
Κουράγιο τέκνον μου
-----------------------------

(Το αποφάσισα. Δεν θα στείλω την κόρη μου να σπουδάσει... Θα την στείλω να γίνει μοδίστρα. Eνα βρακί να ράψει για την Παπαρίζου και θα τα οικονομήσει και θα γίνει φίρμα)

Oneiros είπε...

Μαλιστα η αναβαθμιση του ΠΑΘΕ που κοντα στην Πατρα ή στα Τεμπη θεριζει κοσμο, επισης θα απεδιδε περισσοτερα.

Συνεισφέροντας στον εκτροχιασμό μιάς ενδιαφέρουσας συζήτησης, έχει ακούσει κανείς τίποτα για συστηματική προσπάθεια αναβάθμισης των προβληματικών τμημάτων οδοποιίας, τώρα που ο Άρης Σταθάκης είναι πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας;

null είπε...

κι εγώ θα ήθελα να φύγω από αυτό το κράτος και να μην ξαναγυρίσω