2.11.05

fuck you anyway

Από την πρώτη μέρα που θα πάμε στο σχολίο, μας γεμίζουν το μυαλό με ψέμματα.

Το μεγαλύτερο από αυτά είναι ότι η Επανάσταση του 1821 πέτυχε.

Πούτσες.

Αφ' ενός η Επανάσταση του 1821 καταπνίγηκε πάρα πολύ επιτυχημένα από τους τουρκοαιγύπτιους και το έθνος έφτασε στο χείλος της ολοκληρωτικής βιολογικής εξόντωσης. Αν δεν αποφάσιζαν (για τους δικούς τους λόγους) οι Μεγάλες Δυνάμεις να τσακίσουν τον τουρκοαιγυπτιακό στόλο και να δώσουν τέρμα στη σφαγή, στην καλύτερη περίπτωση η χώρα σήμερα θα κατοικούνταν από Άραβες έτοιμους να σφάξουν στο γόνατο όποιον τολμούσε να ισχυριστεί ότι δεν είναι απόγονοι του Περικλή. (πράγμα που δεν απέχει και πολύ από την τωρινή πραγματικότητα εδώ που τα λέμε...)

Τέλος πάντων, το "τη γλιτώσαμε από κωλοφαρδία" στην επίσημη "Ιστορία"[+] το ονομάζουμε "νικήσαμε" -γενικό χαρακτηριστικό του πληθυσμού αυτό, δεν είναι τυχαίο που το 63% είναι Γάβροι (υπάρχει και άλλο ένα 3% φυσιολογικών ανθρώπων που υποστηρίζουν τον Ολυμπιακό, δεν πρέπει να τους μπερδεύουμε). Υποθέτω πως σε μια αρκούντως απλουστευτική θεώρηση της ιστορίας, το τελικό αποτέλεσμα είναι περίπου το ίδιο.

Αλλά τι "νικήσαμε";

Απελευθερωθήκαμε;

Από τους Τούρκους σίγουρα.

Μόνο που δεν ήταν οι Τούρκοι οι δυνάστες μας. Οι Τούρκοι ήταν απλά οι μέτοχοι (με limited liability) στην επιχείρηση αρμέγματός μας. Το ΔΣ της επιχείρησης αποτελούνταν από την Εκκλησία και τους κοτζαμπάσηδες. Τους θεματοφύλακες της Παράδοσης και των Ιερών και Οσίων. Σε αυτούς πληρώναμε φόρους. Αυτοί μας γαμούσαν αν δεν τους πληρώναμε. Οι Τούρκοι το πολύ-πολύ να έκαναν καμία βόλτα για να δουν αν δουλεύει καλά το μαγαζί, αν οι μετοχές τους αβγατίζουν σωστά.

Η Επανάσταση έγινε πρωτίστως ενάντια σε αυτήν την κατάσταση. Διότι αν οι Έλληνες (και οι Αρβανίτες και οι Βλάχοι) τα περνούσαν μια χαρά και δεν είχαν π.χ. τον κοτζαμπάση να διατάζει τη χήρα με τα τρία ορφανά να πουλήσει το ένα στα σκλαβοπάζαρα για να βγάλει το φόρο, σιγά μην επαναστατούσαν. Μαλάκες ήτανε; Και η αλήθεια είναι πως όσοι Έλληνες τα περνούσαν μια χαρά (π.χ. οι προαναφερθέντες κοτζαμπάσηδες και ο προαναφερθείς ανώτερος κλήρος) δεν την πολυήθελαν την επανάσταση. Για την ακρίβεια ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο ίδιος που οι μύθοι θέλουν να σηκώνει το λάβαρο, εκεί γύρω στις 15 Μαρτίου 1821 έριξε ένα χεσίδι πρώτης τάξεως στον Παπαφλέσσα που είχε περίεργες ιδέες για το ξεσήκωμα των παρακατιανών και την ανασάλευση της τάξης και της ηθικής.

Φυσικά υπάρχει ένα άνω όριο στο πόσο μπορείς να διατηρείς μια απαράδεκτη κατάσταση. "A hungry mob is a angry mob". Και η Επανάσταση έγινε, σε πείσμα της Παράδοσης και των Ιερών και Οσίων. Οπότε θέλοντας και μη ακολούθησαν και οι δυνάστες. Αν έχεις ένα κοπάδι πρόβατα και αρχίζει να τρέχει, είναι καλή ιδέα να μπεις μπροστά. Αργά ή γρήγορα θα μπορέσεις να τα καθοδηγήσεις.

Κάπως έτσι η Εκκλησία από δυνάστης έγινε πρωτοπόρος στον Αγώνα. Κάπως έτσι οι κοτζαμπάσηδες εξακολούθησαν να μας κυβερνάνε. Κάπως έτσι η αστική ελληνοαλβανική δημοκρατία με τις δύο επίσημες γλώσσες και τις δύο επίσημες θρησκείες[*] που οραματίζονταν οι Φιλικοί και ο Κολοκοτρώνης μια κατέληξε τεράστια οικογένεια καθαρών Ελλήνων, με το μπαμπά και τη μαμά να προσέχουν μη μας βρωμίσει κανένας το μυαλό. Γιατί το να διαφωνείς με αυτούς που σε κυβερνάνε είναι πολιτική θέση ενώ το να διαφωνείς με τα Ιερά και τα Όσια είναι προδοσία και ανηθικότητα.

Μην έχετε καμία αμφιβολία: μας κυβερνάνε ακόμα. Οι παλιοί κοτζαμπάσηδες (π.χ. οι Μανιάτες) και οι παλιοί δεσποτάδες. Οι τουρκογέροντες όπως τους έλεγε ο λαός (και όχι δημογέροντες όπως τους λένε τα σχολικά μας βιβλία). Δεν είναι πάντα κακοί. Δεν είναι καν υπερβολικά κακοί. Ας πούμε η Εκκλησία έχει δώσει στο κράτος κάποια ακίνητα. Το μυστικό ενός επιτυχημένου δυνάστη είναι να φέρεται αρκετά δίκαια στα αντικείμενά του, αυτό τουλάχιστον τους έμεινε σαν δίδαγμα από το πάθημα του '21. Και εξάλλου κατά καιρούς εμφανίζονται και πιο ισχυροί ανταγωνιστές που αρπάζουν ένα κομμάτι από την πίτα: επιχειρηματικά συμφέροντα, αμερικάνοι, εγγλέζοι, ισχυροί νεοεμφανιζόμενοι πολιτικοί (που καθιερώνουν στη συνέχεια τα δικά τους τζάκια, τις δικές τους υπο-δυναστείες).

Αλλά αν το δούμε απλά: το 1820 πληρώναμε φόρους. Ένα ποσοστό πήγαινε σαν κέρδος στο ΔΣ, τους κοτζαμπάσηδες και τους παπάδες και το υπόλοιπο στο οθωμανικό κράτος να το κάνει ό,τι θέλει. Σήμερα πληρώνουμε φόρους. Ένα ποσοστό πάει σαν κέρδος στους πολιτικούς και τους παπάδες και το υπόλοιπο στο ελληνικό κράτος να το κάνει ό,τι θέλει (κυρίως να το μοιράσει στους παρατρεχάμενους που έχουν φτάσει να μετρούν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες).

Τι έχει αλλάξει; Ότι δεν είμαστε πλέον υποχρεωμένοι να πουλήσουμε την κόρη μας για σκλάβα αν δεν έχουμε να πληρώσουμε; Κι όμως είμαστε. Απλώς το περιτύλιγμα έχει αλλάξει. Όλα είναι λίγο πιο λάιτ, αλλά η ποιότητα είναι η ίδια.

Ο λόγος που μας δυναστεύουν είναι ότι κυριαρχούν στο μυαλό μας. Μεθοδικά και από την πρώτη μέρα της Επανάστασης μας έχουν πείσει ότι στο πρόσωπό τους συμπυκνώνεται ό,τι έχουμε ιερό σε αυτή τη ζωή. Ότι δεν υπάρχει πιο γνήσιος θεματοφύλακας της ελληνικής παράδοσης από τους άκαπνους ιεράρχες, ότι δεν υπάρχουν πιο καλές οικογένειες στη χώρα από αυτές που μας κυβερνάνε. Ότι η τιμή τους και η υπόληψή τους είναι τιμή μας και υπόληψή μας. Ότι η ηγεσία τους είναι αναπόφευκτη γιατί βρισκόμαστε σε μία διαρκή και ακαθόριστη πολιορκία από διάφορους εχθρούς που επιβουλεύονται... τα ιερά και τα όσια που κάνουν την ηγεσία τους αναπόφευκτη!! Ότι ο Κολοκοτρώνης και ο Παπαφλέσσας πολέμησαν για αυτό το πράγμα -δεν υπάρχει Θεός, αν υπήρχε θα τους κεραυνοβολούσε!

Και είπαμε, ο δυνάστης μπορεί να μην είναι παράλογος, αλλά παραμένει δυνάστης. Δεν αστειεύεται αν τον θίξεις.

Έτσι, ομόφωνα(!) έκλεισε ο ραδιοφωνικός σταθμός BEST. Γιατί ενόχλησε το δυνάστη. Και ενόχλησε τις πνευματικές αλυσίδες που ο δυνάστης έχει εγκαταστήσει στα μυαλά των περισσοτέρων από εμάς και άρα και των μελών μιας ανεξάρτητης αρχής. Γιατί δε θέλω να πιστέψω ότι η ανεξάρτητη αρχή εκτέλεσε απ' ευθείας εντολές των κοτζαμπάσηδων.

Το ότι πολλοί άνθρωποι βρίσκουν φυσιολογικό να υπάρχει ένα συμβούλιο που αποφασίζει ποιες απόψεις (γιατί δε συζητάμε ακριβώς για προβολή τσόντας στις 2 το μεσημέρι) επιτρέπονται και ποιες όχι , και ακόμα χειρότερα το ότι πολλοί άνθρωποι συμφωνούν με την απόφαση, απλά κάνει χειρότερα τα πράγματα. Δείχνει ότι 185 χρόνια μετά την Επανάσταση, μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας ζει ακόμα στην οθωμανική εποχή. Ή και στη Βυζαντινή. Ή και στην αρχαία, αναλόγως το παραισθησιογόνο τρυπάκι. Πάντως δε ζούνε στο 2005, ούτε ζούνε στην Ευρώπη, ούτε ζούνε σε μια δημοκρατία. Και δε θέλουν να ζούνε. Τους αρκεί να μην διαμαρτύρονται οι πνευματικές αλυσίδες τους.

Δεν αισθάνομαι ελεύθερος. Μέχρι χθες αισθανόμουν ότι ζω σε μία χώρα που με όλα τα κακά της και τις ατέλειές της ήταν δημοκρατική και είχε κυβερνώντες και πολίτες, όχι φεουδάρχες και δουλοπάροικους και -φυσικά- Ιερά Εξέταση. Αλλά σήμερα ειλικρινά δεν αισθάνομαι ελεύθερος. Αισθάνομαι αντικείμενο, πρόβατο για άρμεγμα ενός ανελεύθερου καθεστώτος που χθες έκανε ωμή επίδειξη δύναμης. Δε σας κρύβω ότι φοβάμαι και λίγο. Πού θα σταματήσουν αν έχουν τη δύναμη να κλείνουν έναν ολόκληρο σταθμό επειδή ένας δημοσιογράφος αναφέρθηκε σε ένα πασίδηλο γεγονός για την Εκκλησία;

Έχουμε χούντα μάγκες. Μπορεί να είναι λάιτ, μπορεί να προκύπτει από τη συνδυασμένη θέληση της πλειοψηφίας, αλλά παραμένει χούντα. Γιατί σε μια δημοκρατία δεν είναι δυνατόν να κλείνει ένας σταθμός επειδή τόλμησε να ενοχλήσει το Δυνάστη (όχι μόνο με την επίμαχη εκπομπή πάω στοίχημα, αλλά και με τον αμιγώς δυτικότροπο τρόπο ζωής που προωθεί) και είναι αρκετά αδύναμος και χωρίς τους απαραίτητους πάτρωνες ώστε να αποφύγει τις συνέπειες. Και το ίδιο βράδυ οι μεγαλοδημοσιογράφοι αγκαλίτσα με τους πολιτικούς να συζητούν πολιτισμένα για το πόσο καλά τα έχουν βρει! Έχουμε τη χούντα των προβάτων. Προβατοκρατία.

Δεν είναι 1973, είναι 2005. Δεν έχουμε τον ερασιτεχνικό σταθμό των ελεύθερων φοιτητών, αλλά τον Best Radio 92.6. Το σύνθημά μας δεν είναι "ψωμί-παιδεία-ελευθερία" αλλά "fuck you anyway". Και στα μικρόφωνα ομολογουμένως είναι διάφοροι τρέντι "χαπάκηδες" και όχι η Δαμανάκη[&]. Αντίστοιχα απέναντί μας δεν έχουμε -ακόμα- τανκς και δολοφονικούς μπάτσους, αλλά ένα κατεστημένο που στραγγαλίζει χωρίς σημάδια βίας. Ομολογουμένως τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά.

Και τόσο το καλύτερο ρε παράσιτα.

Δε θα σας περάσει.

Fuck you anyway.

ΥΓ: κανονικά σήμερα τρέχω και δε φτάνω. Έχω να διαβάσω πάνω από 10 papers. Αλλά τα πάντα σε αυτή τη ζωή είναι θεμα προτεραιοτήτων και αξιοπρέπειας. Και αφήνω σε άλλους, πιο ευηπόληπτους την "τιμή" να ασχολούνται με τα διαβάσματά τους όταν στη χώρα τους βιάζεται η Δημοκρατία.


[*] ελληνική και αλβανική, ορθοδοξία και ισλάμ αντίστοιχα για όποιον ενδιαφέρεται. Βγάλτε τώρα τον Κολοκοτρώνη ανθέλληνα ρε τσόγλανοι!
[+] αυτή που δεν έχει και δεν ξέρει κανένας άλλος εκτός από τους διάφορους Παπαθεμελήδες και τους οπαδούς τους
[&] άρα ξεκινάμε με πλεονέκτημα

45 σχόλια:

Ανδρέας είπε...

Μπορεί να με ενημερώσει κάποιος τι είδους σχόλια κάνει ο Ψαριανός για τους παπάδες γιατί εδώ ακούω μόνο περί βωμολοχιών γενικά.
Δεν διαφοροποιεί φυσικά τη γελοιότητα της υπόθεσης, της δίνει όμως άλλη τροπή.

xxx είπε...

Αυτό σου το κείμενο δεν χωρά σχόλια. Βγάλτα τα ρημάδια και άσε τον κόσμο να το απολάύσει έτσι ασχολίαστο.
Σήμερα έγραψες ποίημα .

Your Man είπε...

Ανάλυση γαμάτη! :)

ΒΕΕΜΩΘ είπε...

Νομίζω το θέμα δεν θα μπορούσε να τεθεί καλύτερα, συγχαρητήρια. Ζούμε σε μια χώρα όπου η πνευματική νοθρώτητα της πλειοψηφίας διαιωνίζεται με έρεισμα τα "ιερά και όσια" που κληρονόμησε από τους ένδοξους προγόνους της. Η ανικανότητα να δείς λίγο πιο πέρα από τη μύτη σου και ο σταρχιδισμός που χαρακτηρίζει την πλειοψηφία, απαρτίζόμενη από στρέητ, χριστιανούς ορθόδοξους κακομοίρηδες που τα σπάνε μια φορά το μήνα σε σκυλάδικα, πλασάρεται επίσημα ως μετριοπάθεια, φιλελευθερισμός και σκεπτόμενη στάση. Αν τολμήσεις να αποκλίνεις από τη φυσιολογική συμπεριφορά, στην καλύτερη περιπτωση θα "προσβάλεις την αισθητική τους" και στη χειρότερη θα κυνηγηθείς, όπως έγινε στην περίπτωση του Ψαριανού και του Best.
Αυτή τη στιγμή η μόνη αντίδραση που μου έρχεται στο μυαλό, να ρίξω γαμοσταυρίδια απευθυνόμενος στο παπαδαριό που νιώθω να με πνίγει (αναμφίβολα ζούμε σε θεοκρατικό καθεστώς όταν για να καταθέσεις ως μάρτυρας σε ειρηνοδικείο σου δίνουν χαρτί που υπογράφεις ότι είσαι ορθόδοξος χριστιανός) ίσως να είναι και η ενδεδειγμένη. Πιθανώς ο καλύτερος τρόπος να αλλάξεις κάποια κολλημένα μυαλά είναι να κάνεις όσο πιο αισθητή και προκλητική μπορείς τη διαφορετικότητά σου. Όπως και να χει, σκατά στα μούτρα τους (και σόρυ για το μακροσκελές σχόλιο).

TziNtziras είπε...

"Πάντως δε ζούνε στο 2005, ούτε ζούνε στην Ευρώπη, ούτε ζούνε σε μια δημοκρατία. Και δε θέλουν να ζούνε."

Το μονο που εχω να προσθεσω ειναι πως απλα προσαρμοζομαστε στα Ευρωπαικα και παγκοσμια δεδομενα, βλ ΜΜΕ Ιταλιας, Αγγλιας, Αμερικης... δυστυχως στην Ελλαδα πιστευουμε ακομα πως ειμαστε διαφορετικοι...
κατα τ'αλλα, ανοιγεσαι επικινδυνα και τα προβατα του ΕΣΡ καραδοκουν!

Sakis Rizos είπε...

Είναι δυνατόν το ΕΣΡ να προβεί σε μια τέτοια πασιφανώς βλακώδη απόφαση; Μήπως παίζει τίποτα άλλο; Κάνας ανταγωνιστής του BEST με διασυνδέσεις; Τζάμπα διαφήμιση στον BEST; Αποπροσανατολισμός από άλλα θέματα; Πολύ περίεργα πράγματα...

J95 είπε...

Ακόμα και αυτό να παίζει, το γεγονός ότι χρησιμοποιείται ανερυθρίαστα η "προσβολή της Εκκλησίας" για αιτιολόγηση της ενέργειας είναι απολύτως απαράδεκτο.

schottkey είπε...

Κατ'αρχήν να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα:

Ο Best δεν είναι ο μόνος σταθμός που παίζει ηλεκτρονική μουσική στην Ελλάδα(στον Rock Fm ας πούμε υπάρχουν εκπομπές με πιο 'εξειδικευμένη' electronica).
Ούτε όμως είναι αμιγώς ηλεκτρονικός σταθμός-αν εξαιρέσουμε τις μεταμεσονύκτιες εκπομπές τις Φυντανίδου, του Καρκάνη ή τα set από dj όπως ο Gpal.

Επίσης φίλε Mac δεν έχει μεγάλη σχέση με τον παλιό Κλικ, σχεδόν κανείς δεν έχει μείνει πια-κι εξάλλου σήμερα πόσοι καλύτεροι σταθμοί υπάρχουν στα ερτζιανά; Γιατί ο Παπασπυρόπουλος ας πούμε δε νομίζω πως παίζει σκουπίδια. Η σύγκριση με σταθμούς τύπου Village είναι ατυχής-εδώ τουλάχιστον μουσική παίζουν άνθρωποι, κι όχι pc. Αν εξαιρέσουμε κάποιες εκπομπές του Εν Λευκώ και του Kosmos(που κι αυτός βρίσκεται ποιοτικά σε κάμψη) είναι από τους λίγους σταθμούς που ακούγονται.

Το θέμα όμως είναι άλλο: Είναι αστείο να κλείνεις έναν ολόκληρο σταθμό εξαιτίας ενός ανθρώπου, μιας εκπομπής, μιας συγκεκριμένης εκπομπής, μιας συγκεκριμένης ώρας, πιθανόν και μιας συγκεκριμένης φράσης. Μπορείς να επιβάλλεις στον παραγωγό πρόστιμο, να τον διαγράψεις από την ΕΣΗΕΑ (ή την Ενωση 1924 συγκεκριμένα για τον Ψαριανό χοχο), αλλά το να πετάς όλους τους εργαζόμενους στο δρόμο, προφασιζόμενος 'χαμηλή ποιοτική στάθμη' για έναν σταθμό που στο κάτω κάτω είναι μουσικός, είναι απαράδεκτο εντελώς.

Ανώνυμος είπε...

Να σε πω ρε συ J, references για τα του '21 έχεις? Ας πούμε το όραμα των φιλικών μπορεί κανεις να το διαβάσει και σαν ιδέα απο τον Ρήγα Φεραίο. Αυτοί το υιοθέτησαν?Υπάρχει κάποια διακύρηξη του οράματος τους? Έχει γράψει κάτι σχετικά ο κολοκοτρώνης? Πού διάβασες για το χεσίδι του Παπαφλέσσα? Ρίξε κανα βιβλίο να μαθαίνουμε και μεις... Τι θα λέμε, μας τα 'πε ο J?Στην τελική μπορεί κι εσύ να λες παπαριές, εγώ που το ξέρω...

---. είπε...

Ανώνυμε, εμένα πάντως μου αρκεί ότι το είπε ο j. :)

Μπράβο Δημήτρη.

Idάκι είπε...

Αρχίζει κι εμένα να μου αρκεί Κωνσταντίνα...

Πάντα είχα μια τέτοια γενική εντύπωση περί επαναστάσεως του '21, αλλαγής ονομάτων και όχι κατάστασης, αλλά ποτέ δεν θα μπορούσα να τα γράψω τόσο παραστατικά!!!

Ανώνυμος είπε...

ρε παιδιά, δεν πάω να αμφισβητήσω το J προς Θεού, ποτέ :) , άλλωστε η πιο λογική θεώρηση αυτή είναι, όλοι ξέρουμε οτι υπήρχε μερική αυτοδιοίκηση επι Τουρκοκρατίας, και μετά απο 300τόσα χρονια αυτής της κατάστασης προφανώς δεν επααστατήσαν όλοι ξαφνικά γιατι ένιωσαν το αίμα του Αλέκου (του Μέγα) να κυλάει στις φλέβες τους. Απλώς να μάθω περισσότερα θέλω.

Ανώνυμος είπε...

Αλλά όπως γίνεται πάντα όποτε του ζητάω βιβλιογραφία, θα με γράψει...

(τσιγκλάω μπας και πάρω καμιά απάντηση)

J95 είπε...

Α όχι δηλαδή τι είμαι ο Χριστόδουλος;

Φυσικά και να με αμφισβητείτε!

Anyway τα πιο πολλά τα έχω εντελώς σαν πληροφορίες στο μυαλό μου και δεν πολυθυμάμαι από πού μου ήρθαν, πάντως πρόχειρα references είναι η Ελληνική Νομαρχία και ο Θούριος, ο "Καραϊσκάκης" του Φωτιάδη, η Κωμικοτραγική ιστορία του Ραφαηλίδη και κάπου έχω στάνταρ διαβάσει αποσπάσματα από τα στα-μέτρα-της-γαλλικής-επανάστασης πρώτα επαναστατικά "συντάγματα" αλλά δε μπορώ να θυμηθώ με τίποτα που, για το δε καπέλωμα της επανάστασης από τους τουρκογέροντες παραπέμπω κυρίως στο Μακρυγιάννη.

J95 είπε...

Να πω επίσης ότι ο Φωτιάδης εκφράζει την άποψη ότι η διάσπαση του κοινού μετώπου χριστιανών και μουσουλμάνων (αλβανών) καπεταναίων οφείλεται αποκλειστικά σε ενέργειες του Μαυροκορδάτου (ο οποίος και καλά "προέτρεψε" τους Έλληνες να ξεσκίζουν σε κομματάκια τους μουσουλμάνους σε όποια πόλη καταλάμβαναν), αλλά εμένα με βρίσκει αντίθετο γιατί ξέρω τι τσογλάνια είναι οι μάζες και πόσο εύκολο είναι να τα βάλουν με τον πρώτο ανυπεράσπιστο διαφορετικό.

Ανώνυμος είπε...

Διαβάστε την ποιο πρόσφατη ανάλυση των γεγονότων του '21 από τον David Brewer στο The Greek War of Independence. Κατατοπιστικό έργο... Νομίζω έχει μεταφραστεί και στα Ελληνικά. (Το μόνο μείον του είναι μια τάση άρνησης ευθύνης από την πλευρά της Αγγλίας για διάφορα γεγονότα...)

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό. Εγώ πάντως δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος. Εξτρεμισμός που φαίνεται σαν τέτοιος, ακόμα και στα "πρόβατα", θα έχει σύντομα πρόβλημα.

Tero είπε...

J95, αυτό δεν λέγεται post.

Λέγεται σύνθεση.

Λέγεται ποίημα.

Λέγεται προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Ειδικά το πρώτο μέρος που αφορά την "επανάσταση" θα πρέπει να εκτυπωθει σε χιλλιάδες αντιτυπα και να αφισοκολληθεί σε όλους τους τοίχους Λυκείων της χώρας, ως αντίβαρα σ' αυτό το AΘΛΙΟ, ΕΛΕΕΙΝΟ, εθνικιστικό βιβλίο ιστορίας που διδάσκονται τα παιδιά, μπας και ξεκολλήσουν από τη λάσπη μερικά μυαλά.

Αυτό είναι το "Ο Εθνικισμός πίσω από τις ωραίες λέξεις, Part 3 by J95"... με συμπληρώνεις τέλεια...

Με βγάζεις κι απ' τον κόπο, μπαγάσα!

[Και αφήνω σε άλλους, πιο ευηπόληπτους την "τιμή" να ασχολούνται με τα διαβάσματά τους όταν στη χώρα τους βιάζεται η Δημοκρατία.]

Σαν τον αρχιεπίσκοπο, δηλαδή;; ;-p

Tero

Sakis Rizos είπε...

Αυτά που λέει ο οικοδεσπότης περί της ελληνικής επαναστάσεως είναι κάτι που, θεωρώ, όλοι οι σκεπτόμενοι άνθρωποι είχαμε στο μυαλό μας, αλλά ποτέ δεν διδαχτήκαμε στο σχολείο.

Η μόνη φορά που άκουσα μια τέτοια εκδοχή ήταν στο πρώτο εξάμηνο της φοίτησής μου στην Σχολή Εμπορίας & Διαφήμισης (Μάρκετινγκ), Σ.Δ.Ο., Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, όταν διδάχτηκα το μάθημα "Κοινωνιολογία".

Το συγκεκριμένο μάθημα αναφέρετο σε όλα αυτά, αλλά ήταν η εξαίρεση διότι ο καθηγητής του συγκεκριμένου μαθήματος, ο οποίος είχε γράψει και τις σημειώσεις του μαθήματος, αποφάσισε να μην μας μάθει τις γενικές αρχές της κοινωνιολογίας, όπως γίνεται συνήθως, αλλά να μας πει αυτά που μας είπε.

Βέβαια, εκκινούσε, προφανώς, από ιδεολογική σκοπιά για να το κάνει αυτό, κομμουνιστής γαρ, αλλά, τουλάχιστον, τόλμησε να πει στους φοιτητές και μια άλλη άποψη για το '21.

Εάν τα πράγματα είναι, τελικώς, έτσι όπως τα είπε ή όχι δεν το γνωρίζω διότι δεν το έχω ψάξει ενδελεχώς το θέμα. Εν πάσει περιπτώσει, η άποψή του φαίνεται, αν μη τι άλλο, πολύ περισσότερο πιστευτή σε σχέση με τις "πατριωτικές", για να μην πω πατριδοκαπηλικές, ερμηνείες που δίνονται από την επίσημη εκπαίδευση.

Sakis Rizos είπε...

Oops! Εν πάση ήθελα να γράψω στο παραπάνω σχόλιό μου.

Sakis Rizos είπε...

Oops 2! Πατριδοκάπηλες ήθελα να γράψω. Με σύγχυσε το θέμα φαίνεται!

Ανώνυμος είπε...

λες οτη τορα που δηορθοσεσ την ορθογραφηα άλακσε τηπωτα?

Άσε που το πατριδοκαπηλικές δίνει πιο μεγάλη ομοιογένεια έτσι (στο σύνολο των υπόλοιπων επίθέτων του είδους) πχ αναγεννησιακές, στασιαστικές, παπαρικές κτλ κτλ. free your mind και άσε την επίσημη γλώσσα για όταν γράφεις επίσημα

Ανώνυμος είπε...

Μα τέλος πάντων τι είπε αυτός ο Ψαριανός που δεν το έχουμε ήδη ακούσει για τους παπάδες; Πέρυσι ο Καρατζαφέρης έδωσε ρέστα με τα σοφτ πορνό του. Κάθε βδομάδα διαβάζω και ακούω τα απίστευτα -τι παραπάνω λοιπόν είπε το άτομο αυτό;
Ιφιμέδεια

vangelakas είπε...

Επιτρέψτε μου νά αναφέρω ότι γίνεται λόγος στά σχολικά βιβλία γιά τήν κ α τ α λ υ τ ι κ ό τ α τ η επιρροή τής ναυμαχίας τού Ναυαρίνου σέ μιά χρονική στιγμή πού όλα έδειχναν ότι η κίνηση τού 1821 θά έφερνε σέ κάτι από Ορλωφικά.

Δέν μού επιτρέπω όμως νά σχολιάσω τήν άποψη ότι τά βιβλία είναι εθνικιστικά (δίδεται αρνητική χροιά στήν λέξη «εθνικιστική»)

funEL είπε...

ΠΑΛΙΟΒΑΤΡΑΧΕ ΣΙΩΝΙΣΤΑΡΑ ΥΠΟΧΘΟΝΙΕ ΠΡΑΧΤΟΡΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΕΒΡΑΙΟΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗ ΑΝΘΕΛΛΗΝΑ.
ΠΑΡΕ ΠΙΣΩ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΗΜΙΘΕΟΣ-ΟΔΗΓΟΣ-ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΔΕΝ ΤΑ ΣΗΚΩΝΕΙ ΑΥΤΑ.
ΘΑ ΣΟΥ ΠΕΤΑΞΕΙ ΚΑΝΑ ΥΠΕΡΠΑΚΕΤΟ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥΡΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ. ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.

ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΡ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΟ ΔΙΟΤΙ ΤΟ "ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ" ΑΥΞΑΝΕΙ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΝΕΙ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΟ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΣΤΡΟΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΣΑΚΚΕΤΟ-ΠΑΚΕΤΟ.

ΑΝΤΕΣ...

talos είπε...

J95. Βιάστηκες, σε μια χούντα οι απαγορεύσεις δεν παίρνονται πίσω λόγω αντιδράσεων (και δεν βγαίνει μέχρι και ο Αβραμόπουλος να διαμαρτυρηθεί). Το ΕΣΡ είναι μειωμένου επικοινωνιακού iQ: μην βιαστείς να αποδώσεις σε αυταρχισμό κάτι που εξηγείται πιο εύκολα από την απλή βλακεία.

kaltsovrako είπε...

J, γράφεις μαλακίες!

Εγώ δεν είδα ποτέ τον Παπαφλέσσα να τον ξεχέζει ο γέροντας. Άλλο έργο έβλεπες; Αυτό με την Αλίκη στο ναυτικό, που έκανε τον δόκιμο; Που σκατά μαθαίνεις ιστορία ρε πούστη μου. Άνοιξε και κανένα κανάλι!

Τέλος πάντων, άμα χτυπήσει η εξώπορτα σου, μην ανοίξεις. Η στρατοθεονομία θα είμαι.

Ή ο Ροναλτίνιο για τα χρωστούμενα
(θα έσκαγα!:)

J95 είπε...

Το καθοριστικό ζητούμενο όμως, το δικαίωμα των Ελλήνων στην αυτοδιάθεση, επιτέλους ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ, πολλούς αιώνες μετά την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους - εκκρεμούσε από τότε που ο Μόμμιος κατέστρεψε την Κόρινθο.

Σιγά μην εκκρεμούσε και από την Τιτανομαχία.

J95 είπε...

Οι υπόλοιποι: αν αδιαφορούσαμε, λέτε να το έπαιρναν πίσω;

Και: Σε τι ακριβώς διαφέρει η βλακεία από το φασισμό;

(απάντηση: η διαφορά είναι η ίδια με αυτήν που έχουν η κινητικότητα των μορίων και η θερμοκρασία της ύλης. βλακεία στο ατομικό επίπεδο = φασισμός στο συλλογικό)

Και: για άλλη μια φορά αισθάνομαι την ανάγκη να υπενθυμίσουμε ότι κατά τη γνώμη μου διευκρίνισα Το καθοριστικό ζητούμενο όμως, το δικαίωμα των Ελλήνων στην αυτοδιάθεση, επιτέλους ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ, πολλούς αιώνες μετά την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους - εκκρεμούσε από τότε που ο Μόμμιος κατέστρεψε την Κόρινθο. (με τη λέξη "λάιτ" αλλά και με άλλα) ότι μιλάω για πράγματα της ίδιας ποιότητας που διαφέρουν ως προς την ποσότητα.

Anyway, τέλος καλό, όλα καλά. Κάποια στιγμή να δούμε και τα μέλη του ΕΣΡ να ζητιανεύουν στην Ομόνοια, καλά θα ήτανε αλλά δεν το πολυκόβω.

Ανώνυμος είπε...

Ε, αφού μόνος σου το λες, άντε και γαμήσου κι εσύ κι ο... "Κολοκοτρώνης" μαλάκας σου, που του κλείσανε τον βόθρο και σκούζει!

Πάντως μην ανησυχείτε για το αν τα σχολικά (και όχι μόνο) βιβλία είναι "εθνικιστικά". Αφού, όπως αποδεικνύετε, ούτε που τα έχετε ανοίξει ποτέ, ούτε και προβλέπετε να τα ανοίξετε στο μέλλον. Αρκείστε στο ότι "κάτι" σάς λέει ότι οι μογγόλοι ήταν καλοί και οι Έλληνες του '21 (τους οποίους τολμάτε και να πιάνετε στο στόμα σας) τους αγαπούσαν όπως τους αγαπάτε κι εσείς τώρα. Φευ, λάθος κάνετε· το οθωμανικό είναι δική σας και μόνο προτίμηση, όχι των Ελλήνων προγόνων μας.

Και για να τελειώσουμε, όπως αρχίσαμε, με τον δικό σου τίτλο, άντε και ξαναγαμήσου (οθωμανιστί φυσικά, που σού αρέσει).

Ανώνυμος είπε...

Έτσι! Τι κρίμα που ο Κολοκοτρώνης δεν συμφωνεί καθόλου με τους μαλάκες τουρκολάγνους "προοδευτικούς"! Ας σκούζουν: Πέστα Γέρο του Μωριά!

Λέγει ο Κολοκοτρώνης στον Στρατηγό Hamilton:
"Εμείς, καπετάν Άμιλτον, δεν εκάμαμε ποτέ συμβιβασμό με τους
Τούρκους. Άλλους έκοψαν, άλλους σκλάβωσαν με το σπαθί και άλλοι, καθώς
εμείς, ζήσαμε ελεύθεροι από γενεά σε γενεά. Ο βασιλιάς μας εσκοτώθη,
δεν έκαμε καμμιά συνθήκη με τους Τούρκους. Η φρουρά του είχε παντοτεινό
πόλεμο με τους Τούρκους και δύο φρούρια ήσαν ανυπόταχτα. Η φρουρά του
είναι οι κλέφτες και τα φρούρια η Μάνη, το Σούλι και τα βουνά."

Η ΡΩΜΑΝΙΑ ΚΙ ΑΝ ΠΕΡΑΣΕΝ, ΑΝΘΕΙ ΚΑΙ ΦΕΡΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ, τραγουδιά η Ελληνίδα λαϊκής Μούσα, από τα πρώτα μαύρα χρόνια της δουλείας για την Ρωμανία μας , την Αυτοκρατορία μας, το όραμα του Ρήγα και των Φιλικών και του απλού λαού, η γνήσια Μεγάλη Ιδέα, από τον Δούναβη έως τον Ευφράτη!
Και άσε τους "προοδευτικούς" να σκούζουν! Θα τους φύγει κανας πόντος από το καλσόν, αλλά η Ελλάδα έχει ρίζες βαθιές και πανάρχαιες, δεν χάνεται!

Ανώνυμος είπε...

Το Ελληνικόν Έθνος υφίσταται, όπως μαρτυρεί η Μυθολογία, από
καταβολής κόσμου και έχει θεια καταγωγή, από τους Ολύμπιους και
λοιπούς θεούς, ημιθέους, ήρωες και γενάρχες και, πάνω απ' όλα,
την Ελληνική Γη.

"Γης παις ειμι και Ουρανού αστερόεντος, αυτάρ εμοί γένος ουράνιον."
(Ορφεύς, αποσπ. 17, 11-12)

Ο Ζευς αποκαλείται από τον Όμηρο ("Οδύσσεια", Α 28)
"πατήρ ανδρών τε θεών τε".

"ως ωμόθεν γεγάασι θεοί θνητοί τ' άνθρωποι"
("κοινή την καταγωγή είχανε οι αθάνατοι θεοί και οι θνητοί άνθρωποι")
(Ησίοδος, "Έργα και Ημέραι", 108)

"Εν ανδρών, εν θεών γένος· εκ μιας δε πνέομεν ματρός αμφότεροι."
(Πίνδαρος, "Νέμεα", Ωδή 6η)

Κατά την πάροδο των χιλιετιών, η εθνική συνείδηση άλλοτε
εντεινόταν (κυρίως σε περιόδους όπου το Έθνος εβρίσκετο εν κινδύνω)
και άλλοτε ατονούσε, χωρίς όμως να παύσει ποτέ να υφίσταται.

Έτσι, επί Περσικών Πολέμων, οι Αθηναίοι λέγουν προς τους
Λακεδαιμονίους (Ηροδότου "Ιστορίαι", βιβλ. 8, 144, 14-17):
"αύτις δε το Ελληνικόν, εόν όμαιμόν τε και ομόγλωσσον και θεών
ιδρύματά τε κοινά και θυσίαι ήθεά τε ομότροπα, των προδότας γενέσθαι
Αθηναίους ουκ αν ευ έχοι."

Η συνειδητοποίηση αυτή του Ελληνικού "τρόπου", οι αξίες και τα ήθη,
οδηγούν σε τέτοια άνθηση της Παιδείας, ώστε ο Ισοκράτης να θεωρήσει
την Παιδεία αυτή ως το μέγα κριτήριο της Ελληνικότητος
("Πανηγυρικός", 50):
"Τοσούτον δ' απολέλοιπεν η πόλις ημών περί το φρονείν και λέγειν
τους άλλους ανθρώπους, ώσθ' οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι
γεγόνασι και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε μηκέτι του γένους αλλά
της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της
παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας."

Φθάνουμε στον Ευσέβιο, επίσκοπο Καισαρείας (επί Μεγάλου
Κωνσταντίνου) ο οποίος γράφει ("Ευαγγελική Προπαρασκευή", βιβλ. 8,
κεφ. 14, παραγρ. 66, στιχ. 6-8):
"Μόνη γαρ η Ελλάς αψευδώς ανθρωπογονεί, "φυτόν ουράνιον" και
βλάστημα θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον
επιστήμηι."

Ο Ελληνικός αυτός Πολιτισμός, όπως έχει εξελιχθεί, εκφράζοντας
πάντοτε τις αιώνιες Ελληνικές Αξίες, είναι το βασικό συστατικό της
συνείδησης και ιδεολογίας της Αυτοκρατορίας. Της οποίας ο λαός είναι
ο "περιούσιος". Συνιστά ο λαός της Αυτοκρατορίας, βάσει αυτής της
ιδεολογίας, ένα έθνος; Δεν παύει μάλλον η Αυτοκρατορία να είναι
πολυεθνική, με περιούσιον όμως εν αυτή έθνος το Ελληνικό και
τον πολιτισμό του κυρίαρχο.

Και πολύ γρήγορα η Αυτοκρατορία ταυτίζεται απολύτως με το
Ελληνικό Έθνος, ενώ και η συναίσθηση της καταγωγής γίνεται πια
απόλυτα ξεκάθαρη και έντονη.
Η συνειδητοποίηση αυτή του Ελληνισμού έχει τις βάσεις
της αρκετούς αιώνες πριν τον... 18ο αι. Γίνεται ιδιαίτερα έντονη
μετά την σύγκρουση με τους Φράγκους και Λατίνους (867, επί Φωτίου
του Μεγάλου, το πρώτο σχίσμα, 1204, επί Μιχαήλ Κηρουλαρίου, το
οριστικό) και ακόμα περισσότερο τη φραγκική κατάκτηση (1204).

Ο Charles Diehl γράφει: "Σ' αυτή την πόλη (Κων/πολη), η οποία επί
τόσο μακρό διάστημα είχε υποστηρίξει ότι είναι κληρονόμος της ρωμαϊκής
παραδόσεως, είναι σημαντικό να σημειώσει κανείς την καταπληκτική
αναβίωση της μνήμης του ελληνικού παρελθόντος και να παρατηρήσει
τη γένεση ενός ελληνικού πατριωτισμού, ο οποίος είναι έκφραση μιας
από τις ιδέες που οδήγησαν στην ανασύσταση της νέας Ελλάδος το 19ο αι."

Και οι Φράγκοι, όπως μας λέει ο στιχουργός του "Χρονικού του
Μορέως", γνώριζαν ότι οι Βυζαντινοί "από τη Ρώμη απήρασιν το όνομα των
Ρωμαίων" αλλά "Έλληνες είχαν το όνομα, ούτως τους ωνομάζαν."

Ήδη τον 11ο αι. η Άννα Κομνηνή ("Αλεξιάς") χρησιμοποιεί το όνομα
"Έλληνες" ως εθνικό προσδιορισμό του λαού της Αυτοκρατορίας.

Και την ίδια περίπου εποχή, κατά τον Runciman, οι αυτοκράτορες
αρχίζουν να αποκαλούνται και "Βασιλείς των Ελλήνων".

Ο Νικήτας Χωνιάτης ("Ιστορία") τον 12ο αι. χαρακτηρίζει
τους δυτικούς "σκοτεινές φυλές που ανάμεσά τους δεν καταφεύγει
ούτε η χάρις ούτε η μούσα", οι οποίες φυλές μόνο από την
Κωνσταντινούπολη παίρνουν φως.

Ο Αυτοκράτωρ της Νικαίας Ιωάννης Δούκας Βατάτζης γράφει προς τον
πάπα Γρηγόριο Θ' περί της σοφίας η οποία "εν τω γένει των Ελλήνων ημών
βασιλεύει". Υποστηρίζει ότι η μεταφορά της κληρονομιάς του Μεγάλου
Κωνσταντίνου είναι εθνική "εις το ημέτερον γένος" (και δεν ανήκει
επομένως στον Λατίνο, πλέον, αυτοκράτορα της Κωνσταντινουπόλεως).
Ο υιός του Βατάτζη Θεόδωρος Β' Λάσκαρις προβάλλει το όνομα των
Ελλήνων με πραγματικό εθνικιστικό ζήλο ("Χριστιανική Θεολογια", 7):
Δεν τονίζει απλώς ότι "απασών γλωσσών το ελληνικόν υπέρκειται γένος",
αλλά και ότι "Πάσα τοίνυν φιλοσοφία και γνώσις Ελλήνων εύρεμα... Συ
δε, ω Ιταλέ, τίνος ένεκεν εγκαυχά;".

Και ο Γεώργιος Γεμιστός - Πλήθων (15ος αι.):
"Έλληνες γαρ το γένος εσμέν, ως η ημετέρα γλώσσα και παιδεία μαρτυρεί."

Ιδού η "νέα" (ή μάλλον παντοτινή) εθνική συνείδηση του Ελληνισμού.

Επί Επαναστάσεως ο Στρατηγός Μακρυγιάννης λέγει:
"Αυτά τα αγάλματα, όσα τάλιρα και να σας δώσουν, να μην καταδεχτείτε
να φύγουν από την πατρίδα μας. Γι' Αυτά πολεμήσαμε."

Ξέρει τι λέει ο Μακρυγιάννης, και πώς πρέπει να ερμηνεύσουμε τα
λόγια του; είναι χαρακτηριστικά της εθνικής συνειδήσεως των Ελλήνων
και της ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού;

Στην "Ιστορία του Ελληνικού Έθνους", 1975, τ. ΙΑ', σελ. 433,
ο Λ. Βρανούσης , γράφει (ένθερμος θαυμαστής του Νεοελληνικού
Διαφωτισμού, δεν θεωρεί όμως, όπως θα δούμε, τεχνητό κατασκεύασμα
του τελευταίου το Ελληνικό Έθνος):
"Ιστορική συνέχεια και εθνική συνείδηση. Σταθερό υπόβαθρο η
παράδοση. [σ.σ. προ της παιδείας του Διαφωτισμού] Εκτέθηκαν
προηγουμένως οι παράγοντες που συνετέλεσαν στο να διασωθή και να
συγκροτηθή ως "γένος" [σ.σ. επ' αυτού βλέπε και παρακάτω] ό,τι
επέζησε από τον ελληνοβυζαντινό κόσμο μετά τη θεομηνία των οθωμανικών
κατακτήσεων. Αποφασιστικώτατα συνέβαλαν οι πνευματικοί παράγοντες: η
θρησκεία, συνεκτικός δεσμός και προστατευτικό τείχος, η κοινή γλώσσα, ο
χώρος και ο λαός με την ιστορική του συνέχεια, οι πατροπαράδοτοι θεσμοί
και παραδόσεις, η συλλογική μνήμη του κοινού παρελθόντος, η κοινή μοίρα
του παρόντος, οι ίδιες παρήγορες ελπίδες για το μέλλον. Η συνοχή του
Γένους υπάρχει ήδη διαμορφωμένη στο ιδεολογικό του υπόβαθρο: από
τη μια, η βυζαντινή κληρονομιά - η "θεόσδοτη" βασιλεία των "αγίων
αυτοκρατόρων", η "θεοφρούρητη" Εκκλησία, ο "οικουμενικός" πατριάρχης,
ο "περιούσιος λαός" της Ορθοδοξίας -, απροσδιόριστος ίσως μυστικισμός,
αλλά αέναη πάντοτε πηγή μεσσιανικής προσδοκίας, αυτοπεποιθέσεως και
οραματισμών. από την άλλη, οι αρχαίοι προγονοί, η δόξα των αιώνων,
σοφοί και ήρωες, τιμωροί των Ασιατών και κοσμοκράτορες.
Ο υπόδουλος Ελληνισμός είναι ένας κόσμος που γαλουχείται με τους
θρύλους του "μαρμαρωμένου βασιλιά", αναζητεί το "πλήρωμα του χρόνου"
στα χρησμολόγια, ιστορεί στις τοιχογραφίες των εκκλησιών τον Ακάθιστο
με την πολιορκημένη Κωνσταντινούπολη κάτω από τη σκέπη της Υπερμάχου,
ζωγραφίζει όμως και τους "Έλληνες" φιλοσόφους δίπλα στους προφήτες`
ονομάζει "ελληνικά" τα κυκλώπεια τείχη και φαντάζεται τους "Έλληνες"
μυθικούς γίγαντες` ξέρει για κάθε ακρόπολη ή πεδίο μάχης θαυμαστές
ιστορίες που συνέβησαν "στον καιρό των Ελλήνων"` έμαθε να απαντά στις
γοργόνες ότι "ζη ο βασιλιάς Αλέξανδρος"` ρωτάει και ξέρει ποιους
μεγάλους άνδρες έβγαλε ο τόπος του στην αρχαιότητα` μοχθεί να σπουδάσει
τα "ελληνικά" των παλαιών βιβλίων, διότι είναι η γλώσσα του Ευαγγελίου
και των Πατέρων της Εκκλησίας, αλλά και η γλώσσα των σοφών του
προγονών` σκύβει με κατάνυξη στα συναξάρια των νεομαρτύρων, που
τονώνουν την εγκαρτέρηση με την υπόσχεση ουράνιων φωτοστεφάνων, αλλά
παθαίνεται διαβάζοντας τη "φυλλάδα του Μεγαλέξαντρου", τον οποίο
προσμένει να ξαναφανεί, τιμωρός και δικαιοκρίτης.
Στο γόνιμο αυτό έδαφος έριχνε ολοένα και πλουσιώτερο τον σπόρο της η
Παιδεία. [σ.σ. Υπήρχε "γόνιμο έδαφος" επομένως, δεν "χαλκεύθηκε" εκ του
μηδενός η εθνική συνείδηση, απέρρεε από την ίδια τη φύση των πραγμάτων,
τη ζωντανή αίσθηση της ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού.] Η επίγνωση
της προγονικής κληρονομιάς, κάτι σαν συναίσθημα υπέροχης, γίνεται
αυτοπεποίθηση. Από τις μυστικές πηγές των μεσσιανικών προσδοκιών
αναδύεται η πίστη σε κάποια ιστορικά πεπρωμένα. Κανείς δεν αμφιβάλλει
ότι, μετά την εβδομάδα των Παθών, έρχεται η Ανάσταση."

Στην "Ιστορία του Ελληνικού Έθνους", 1975, τ. ΙΑ', σελ. 349, ο
Κ.Θ. Δημαράς επισημαίνει το ρόλο, στα χρόνια της τουρκοκρατίας, της
συνείδησης της ιστορικής συνέχειας του Ελληνισμού. Αναφέρει:
"Ο Γεώργιος Γεμιστός Πληθών διακηρύσσει: "Εσμέν γαρ ουν Έλληνες το
γένος, ως η τε φωνή και η πάτριος Παιδεία μαρτυρεί." Δύο ημέρες πριν
την Άλωση, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ονομάζει την πόλη "ελπίδα και
χαράν πάντων των Ελλήνων".
Δεν έχουν περάσει εκατό χρόνια από την Άλωση, και ο Αντώνιος
Έπαρχος γράφει το μακρό του αρχαϊκό ποίημα "Θρήνος εις την Ελλάδος
καταστροφήν". Σύγχρονός του είναι ο αρχηγός μισθοφόρων Θωμάς, ο οποίος
προσφωνεί τους συμπατριώτες του που οδηγεί στην μάχη: "Ελλήνων γαρ
εσμέν παίδες, και βαρβάρων σμήνος ου πτοούμεθα.""
Παρακάτω αναφέρεται στον σπουδαίο Φαναριώτη λόγιο Δ. Καταρτζή, ένα
πνεύμα ικανό να αντιλαμβάνεται τα μηνύματα των νέων καιρών, χωρίς
όμως να αποκόπτεται καθόλου από την παλαιά Φαναριώτικη παράδοση. Έτσι
ο Καταρτζής το 1783 εξακολουθεί να προτιμά το όνομα "Ρωμιός" αντί του
"Έλλην", καθώς, λέει, "όξ' απ' τους σπουδαίους μας οπού είπα, όλο
το έθνος μας τώρα, όταν λεν Έλληνα, νοούνε ειδωλολάτρη. Πως είχαμε
προγονούς τους Έλληνες τιμή μεγαλωτάτη, χωρίς να πρετεντέρουμε
τ' όνομα". επισημαίνει όμως:
"Αφ' ου ένας Ρωμηός συλλογιστή μια φορά πως κατάγεται από τον
Περικλέα, Θεμιστοκλέα και άλλους παρόμοιους Έλληνες, ή απ' τους
συγγενείς του Θεοδοσίου, του Βελισαρίου, του Ναρσή, του Βουλγαροκτόνου,
του Τζιμισκή, κ' άλλων τόσων μεγάλων Ρωμαίων, ή έλκει το γένος του
από κανέναν άγιο, ή από κανέναν του συγγενή, πώς να μην αγαπά τους
απογόνους εκείνων κ' αυτωνών των μεγάλων ανθρώπων; Πώς να μην τό 'χη
χαρά του να δυστυχή σε τέτοια πολιτική κοινωνία που συναπαρτίζουν
αυτοί; Πώς να μην πονή αιωνίως το έδαφος που τους ανάθρεψ' εκείνους
κ' αυτουνούς; Και τραβώντας ασμένως τον δούλειο του ζυγό, πώς να μη
βρέχη με δάκρυα τον τόπο που έβαψαν με το αίμα τους, εκείνοι για δόξα,
κ' αυτοί για τη σωτηρία τους;
Όντας λοιπόν κ' εμείς οπωσούν ένα έθνος, κ' έχοντας πατρίδα φίλον
έδαφος..."
(Βλ. και σελ. 443)

Το κατά καιρούς κατηγορηθέν Πατριαρχειο λέγει, επι τουρκοκρατίας,
στον διεξαχθέντα διάλογο με τους Βρετανούς προτεστάντες:
"...πάλαι μεν Ελλήνων, νυν δε Γραικών και Νέων Ρωμαίων δια την
Νέαν Ρώμην καλουμένων..."
Δηλ. οι Ρωμαίοι-Ρωμιοί-"Νέοι Ρωμαίοι" απόγονοι και συνέχεια των
"πάλαι καλουμένων Ελλήνων", καλούμενοι σήμερα ούτως εκ της Νέας Ρώμης,
όχι της Πρεσβυτέρας, δηλωτικό επομένως το όνομα της εξελληνίσεως της
Ρώμης, της νίκης της Ελλάδος, και όχι της εκλατινίσεως της Ελλάδος,
της νίκης της Ρώμης, και άρα κάθε άλλο παρά μειωτικό.

Ο Κοραής θα γράψει: "Η ματαιότης δ' αύτη (ότι κατάγονται από τους
αρχαίους Έλληνες), η διάφορα της θρησκείας και των ηθών [...], ταύτα
συνετέλεσαν ώστε μέγα μέρος του Έθνους να θεωρεί εαυτό πάντοτε
αιχμάλωτον, ουδέποτε δε ως δούλον." ενώ ο G.P. Henderson επισημαίνει
ότι "σε όλο το 17ο, το 18ο και στις αρχές του 19ου αι., οι Έλληνες
διετήρησαν το συναίσθημα της μοναδικότητός τους, και το γεγονός αυτό
είναι ο πιο θεμελιακός απ' όλους τους παράγοντες που έκαναν δυνατή την
πνευματική τους αναγέννηση, η οποία προηγήθηκε της πολιτικής αναστάσεως
της νέας Ελλάδος."
Παρατηρώντας την συνείδηση αυτή, στα χρόνια της τουρκοκρατίας,
της ιστορικής συνέχειας και της μοναδικότητος του Ελληνισμού, ο
Κ. Παπαρρηγόπουλος θα γράψει ότι "το έθνος του 1821 ήταν το ίδιο και
απαράλλαχτο με το έθνος του 1453".

Λέγει ο Κολοκοτρώνης στον Στρατηγό Hamilton:
"Εμείς, καπετάν Άμιλτον, δεν εκάμαμε ποτέ συμβιβασμό με τους
Τούρκους. Άλλους έκοψαν, άλλους σκλάβωσαν με το σπαθί και άλλοι, καθώς
εμείς, ζήσαμε ελεύθεροι από γενεά σε γενεά. Ο βασιλιάς μας εσκοτώθη,
δεν έκαμε καμμιά συνθήκη με τους Τούρκους. Η φρουρά του είχε παντοτεινό
πόλεμο με τους Τούρκους και δύο φρούρια ήσαν ανυπόταχτα. Η φρουρά του
είναι οι κλέφτες και τα φρούρια η Μάνη, το Σούλι και τα βουνά."

"Νεώτερο τεχνητό κατασκεύασμα" λοιπόν το Ελληνικόν Έθνος,
η' αιώνιος, πάντοτε ζωντανός και ακμαίος, οργανισμός, φορεύς αξιών
και δημιουργός πολιτισμού;

Ανώνυμος είπε...

Δες και:

http://www.romanity.org

funEL είπε...

Το Τάγμα των Ιπποτών funEL αισθάνεται την ιεράν υποχρέωση να αποκαλύψει, ιεράν προφητική ταυτότητα


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΡΑ


Ο ANONYMUS ΕΙΝΑΙ Ο....



ΤΑΡΑΜ ΤΑΡΑΜ ...

ΤΡΟΥΜ ΤΡΟΥΜ ΤΡΟΥΜ ...(τύμπανα)



ο επιφανής ΕΓΚΥΡΟΣ μέγας ιστορικός ερευνητής αρχαιοελληνορθόδοξος....



ΣΑΚΚΕΤΟΣ-ΠΑΚΕΤΟΣ +ευλόγησον+

(ή αυτός είναι ... ή κάποιος άλλος)

Περιβάλλεται με την εύνοια του θεού και επισημαίνομεν ότι κάθε προσπάθεια σπήλωσης όλων όσων θεόπνευστων λέει, θα επιφέρει αρχαιοελληνορθόδοξες συνέπειες από τον Θεό, τους Γεροντάδες και του Πούτιν.

Στη Μόσχα Αδελφές μου στη Μόσχα...
HEIL UBERMENSCH LIAKO. ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΗΤΤΗΤΟΙ. GOTT MIT UNS

Ανώνυμος είπε...

θεός ο προηγούμενος anonymous!γελάσαμε πάλι....

Ανώνυμος είπε...

"Κουταλώνει τους γελοίους από κάτω, τους καραγκιόζηδες, τους χαζούς
κι αυτός κάνει μπίζνα. Ου να χαθείς παλιοαδερφάρα, ότι τον παίρνουν,
ότι είναι πούστηδοι"

http://www.enet.gr/online/online_text?c=113&id=91358128,97872176,10785264

Η φράση αυτή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας, απευθύνεται
προσωπικά στον καθένα χριστιανό που μετέχει στο μυστήριο της Θείας
Ευχαριστίας ("κουταλώνεται").

Φανταστείτε να λεγόταν κάτι τέτοιο για τους εβραίους ή και τους μουσουλμάνους
ακόμη. Ο παραβάτης θα είχε οδηγηθεί νύχτα σιδηροδέσμιος στην Χάγη [*] για
ρατσιστικά εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και όλοι οι προοδευτικοί θα
ζητούσαν κρεμάλα για τον φασίστα.

[*] Αν προλάβενε· διότι θα είχε αναλάβει, και δικαίως, πιο πριν η Μοσάντ
(ή η Αλ Κάιντα).

Αυτά.

J95 είπε...

Γαμώτο, δεν είναι να σας αφήσω μόνα σας 3 λεπτά... :)

Ανώνυμος είπε...

@πάνος: Εδώ κοτζαμαν Αλέξανδρος ο Μέγας (θα τον ξαναπιάσω κάποια στιγμή, δεν θα τον ξαναπιάσω;) δήλωνε ο εκδικητής των Ελλήνων για τα δεινά που υπέστησαν απο τους Πέρσες, ξεχνώντας να πεί ότι οι Μακεδόνες πήραν μέρος στους Περσικούς Πολέμους σαν ΣΥΜΜΑΧΟΙ των Περσών.
Οι Ρωμιοί(=ελληνόφωνοι υπήκοοι της Νέας Ρωμαϊκης Αυτοκρατοριας που μπορει να ειναι και ελληνικης καταγωγης) δεν θα το κάνουνε;

Οσο για το σάητ... Δεν ήταν σαν αυτό αλλά είχε πλάκα...
Αγαπητοι ιππότες του funel, δεν πάτε καμμια βόλτα απο κει; (ή έχετε ήδη πάει;)

Ανώνυμος είπε...

καλά ρε anonymous μας κοροιδεύεις???Αν κάποιος είχε πει κάτι τέτοιο (που έχει πεί, ακόμα και ζώα τους έχει πει) για εβραίους βουδιστές άθεους κλπ δεν θα γινόταν ΤΙΠΟΤΑ!!Σε τί κόσμο ζεις??Έχει τέτοια δύναμη η Χάγη και το διεθνές δικαστήριο?Μακάρι!!

Provato είπε...

πολύ με χαροποίησες και με συγκίνησες με τις ευχές για το ανήψι!!!


σε ευχαριστώ!


μπε μπεεεε

Ανώνυμος είπε...

Σουπερ γαμάτω κείμενο που αγγίζει πολλά διαφορετικά θέματα.Λογικό λοιπόν να προκαλέσει διάφορα και σχόλια.
Δεν ξέρω αν πρέπει να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω με τα όσα γράφονται για την επανάσταση του '21 , όμως αισθάνομαι και λίγο άσχετη (με την ιστορία ποτέ δεν τα πήγα καλά)για να μπορέσω να τεκμηριώσω μια άποψη.
Θα σταθώ λοιπόν στα σημερινά δρώμενα.Είναι απαράδεκτο να κλείνει έτσι ένα ΜΜΕ , μέσα σε μια νύχτα.Αυτό δηλώνει ότι αυτοί που έχουν την εξουσία , στο μεγαλύτερο μέρος τους, κάνουν και κατάχρησή της.Θα μου πείτε "ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ" και θα έχετε δίκιο!Όμως κανένας δεν έχει κάτι να προτείνει.Ωραία τα διαβάζουμε , ωραία τα γράφουμε ,ώραια αισθνόμαστε (λίγο επαναστάτες που μπορούν να σκεφτούν)αλλά μέχρι εκεί.Έχει αναρωτηθεί κανείς πως τα ΜΜΕ αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και κανείς δεν πέρνει χαμπάρι τι γίνεται στην χώρα που ζεί?????
Ένα απλό παράδειγμα (με πρωταγωνίστες τους παπάδες για άλλη μια φορά!!!) ελπίζω να σας προβληματίσει.Όταν ο κ.κ. Τριανταφυλλόπουλος έθιγε το θέμα "ΠΑΠΑΔΕΣ-ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ-ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ" επί περίπου ένα μήνα, η κυβέρνηση αυτής της χώρας πέρναγε στα πολύ ψιλά γράμματα το ευρωσύνταγμα!!!! Την στιγμή που οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί ψήφιζαν για το αν θα πουν ΝΑΙ ή ΟΧΙ!!!!!
Αυτό που ψάχνω απελπισμένα εδώ και καιρό είναι ο τρόπος με τον οποίο θα πρέπει να αντιδράσω.Και βέβαια το αποτέλεσμα είναι αυτό που μετράει!!!! Όλα τα μέσα επιτρέπονται!!! Ακούω προτάσεις......

Ανώνυμος είπε...

ΑΛΒΑΝΟΣ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΑΥΤΟ ;

J95 είπε...

Γιατί, ανησυχείς μήπως έχουν γίνει και οι Αλβανοί πιο έξυπνοι από εσένα;

Ανώνυμος είπε...

Τα σχολικά βιβλία είναι για τα μπάζα. Θύμάμαι πολύ καλά το πόσο αντικειμενικά μας τιμωρούσαν με την βέργα όσους από εμάς δεν πηγαίναμε στην εκκλησία την κυριακή (δημοτικό).

Η Ελληνική επανάσταση απέτυχε. Πρώτα απ' όλα δεν την ξεκίνησαν οι Έλληνες από μόνοι τους, αλλά τους παρακίνησαν οι Άγγλοι που έβλεπαν τα εμπορικά συμφέροντά τους να χάνονται στο Αιγαίο. Την ώρα που η επανάσταση ήταν σε εξέλιξη, είχαμε και εμφύλιο πόλεμο, πριν καλά καλά διώξουμε τους τούρκους, φαγωθήκαμε μεταξύ μας. Και τέλος, οι τούρκοι-αιγύπτιοι (στρατός του σουλτάνου) κατέπνιξαν κάθε ίχνος επανάστασης στην πελοπόννησο και αν δεν ήταν ο ΑγγλοΓαλλικός στόλος να βυθίσει τα καράβια του σουλτάνου, τώρα θα μιλούσαμε στα τούρκικα.

Στην επανάσταση πήραν μέρος οι φτωχοί (Έλληνες, Αρβανίτες, Μουσουλμάνοι) και όταν οι προνομιούχοι (κοτζμπάσιδες, εφοπλιστές και παπάδες) καταλάβανε πως μπορούν να αρμέγουν μόνοι τους τα πρόβατα και να μην δίνουν του σουλτάνου, τότε μόνο, μπήκανε και αυτοί στον αγώνα.

Και μέχρι να πεθάνει ο Καποδίστριας, το νέο κράτος δεν ήταν ελληνικό-ορθόδοξο αλλά ελληνο-αρβανιτικο-βλαχο-ορθοδοξο-μουσουλμάνικο.

ΥΓ. Το Κολοκοτρώνης ήταν ελεύθερη μετάφραση του αρχικού και αρβανίτικου Μπιθεγκούρας (Μεγάλος κώλος). Υπάρχει και προγενέστερο όνομα των κολοτρονωναίων, τσεργίνης νομίζω, σλάβικο.

ΥΓ2. Το μεγαλύτερο ψέμα: το βυζάντιο ήταν ελληνικό. Το βυζάντιο ήταν κατα βάση ρωμαϊκό, όπως και οι αυτοκράτορές του. Ακόμα και αυτοί που θεωρούνται ελληνικής καταγωγής ήταν στην πραγματικότητα ρωμαϊκής καταγωγής από αριστοκράτες που είχαν αναλάβει διάφορες επαρχίες του ελληνικού χώρου μετά την κατάκτησή του. Η σύγχυση γίνεται για δύο λόγους: λόγο της ελληνικής γλώσσας, η οποία επικρατούσε στην ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία λόγο της προηγούμενης ελληνιστικής περιούδου (ήταν κάτι σαν τα σημερινά αγγλικά, διεθνής γλώσσα της μέσης ανατολής). και λόγο του ότι προς στο τέλος του η εδαφική κυριαρχία του είχε περιοριστεί στον ελληνικό χώρο με αποτέλεσμα να ταυτιστεί με αυτό.

Rodia είπε...

Λένε πως η ιστορία γίνεται αντικειμενικότερη όσο απομακρυνόμαστε απο τα γεγονότα. Οταν αμβλύνεται ο φόβος για την έκφραση γνώμης για κατι μακρυνό, κάτι που έχει περάσει οριστικά και που δε θα βλάψει με κανένα τρόπο εκείνον που θα τολμήσει να αποκαλύψει ή να σχολιάσει ό,τι αντιβαίνει στα όσα θέλουν οι εξουσιαστες να επιβάλλουν -μέ κάθε μέσο.

Βρήκα στη σελίδα http://www.xkatsikas.gr/fakeloi/1821.htm
μερικά ενδιαφέροντα άρθρα για κείνη την περίοδο και αντιγράφω ένα μικρό κομμάτι για την έναρξη της επανάστασης, που, ναι μεν προετοιμαζόταν αλλά ξεκίνησε για λόγους καθαρά κοινωνικούς απο τον Παν. Καρατζά, ένα κεφαλονίτη δυσαρεστημένο τσαγκάρη, και αυτή την φλογίτσα εκμεταλλεύτηκαν και άναψαν τη φωτιά οι πρωτοκλασσάτοι -προεστοί, οπλαρχηγοί, παπάδες, κλπ κλπ.

«...Στις 21 Μάρτη ο τσαγκάρης Παν. Καρατζάς ξεσηκώνει τους Πατρινούς. Η Πάτρα καταλαμβάνεται από τους εξεγερμένους και οι Τούρκοι κλείνονται στο κάστρο. Στις 22-23 Μάρτη ξεσηκώνεται η Μάνη. Ο Κολοκοτρώνης κι ο Παπαφλέσσας μπαίνουν την ίδια μέρα στην Καλαμάτα και την ελευθερώνουν. Η επανάσταση είχε ήδη αρχίσει παρά την επίσημη άποψη ότι ξεκίνησε στο μοναστήρι τη Αγίας Λαύρας στις 25 Μάρτη.
Στις 24 Μάρτη φτάνουν στην Πάτρα, που ήταν ήδη κατειλημμένη από το λαό, ο αρχιεπίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Ανδρέας Ζαΐμης και ο Ανδρέας Λόντος, εκ των υστέρων και αφού δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά, κηρύσσουν την επανάσταση στην Πελοπόννησο.
Από τότε ξεκίνησε μια προσπάθεια της παλιάς κάστας που κατείχε τα προνόμια αλλά και της νέας αστικής τάξης που διαμορφώθηκε, να κυριαρχήσουν, να πάρουν τα ηνία της επανάστασης και να αποτρέψουν κάθε λαϊκό ξέσπασμα που απειλούσε τα συμφέροντά τους...»